השימוע לראש הממשלה - כבר בתחילת הקיץ

משרד המשפטים הודיע כי חומרי החקירות בתיקי ראש הממשלה יועברו לפרקליטיו רק לאחר הבחירות, כדי לא להשפיע על מהלך הבחירות, וכי השימוע לנתניהו ולשאר הנחקרים בפרשות יתקיים לכל המאוחר בתחילת חודש יולי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/03/19 17:35 ד באדר ב'

השימוע לראש הממשלה - כבר בתחילת הקיץ
נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע לעורכי הדין של ראש הממשלה נתניהו ושל החשודים האחרים בפרשות המכונות תיקי 1000, 2000, ו-4000, התיקים בהן הואשם ראש הממשלה במרמה, הפרת אמונים, ובאחרון גם בשוחד, כי חומרי החקירה בתיקים יועברו אליהם ויפורסמו רק לאחר הבחירות.

בהודעת משרד המשפטים נאמר, כי לאחר שקילת עמדותיהם של עורכי הדין של נתניהו, ובשים לב למכלול נסיבות העניין, החליט להיעתר בחיוב לבקשת עורכי הדין של ראש הממשלה ולהשהות את מסירת חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות, וזאת ביחס לכלל החשודים.

כזכור, עורכי הדין של ראש הממשלה ביקשו להשהות את מסירת החומרים, נוכח טענתם לחשש שחומרי הראיות ימצאו את דרכם  לכלי התקשורת ויפורסמו בתקופת הבחירות. 
היועץ המשפטי לממשלה החליט כי בנסיבות העניין, ובשים לב לכך שתכלית מסירת חומרי החקירה היא על מנת לאפשר היערכות לחשודים לשימוע שייערך בעניינם, ונוכח הקרבה למועד הבחירות, הרי שבאיזון בין האינטרסים השונים יש מקום להיעתר בחיוב לבקשה.

נתניהו ומנדלבליט

נתניהו ומנדלבליט. מתקרבים לשימועצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עוד נאמר בהודעת משרד המשפטים, כי השימוע שייערך לראש הממשלה, המהווה חלק מהליך הגשת כתב האישום, ייערך לכל המאוחר בתאריך ה-10 ביולי הקרוב, כלומר עוד פחות מארבעה חודשים. מה שאומר כי ההחלטה האם יוגש, בסופו של דבר, כתב אישום נגד ראש הממשלה, תתקבל ככל הנראה עד החגים לכל המאוחר.