האישום נגד נתניהו: שוחד, מרמה והפרת אמונים

היועץ המשפטי לממשלה יודיע היום על הכרעתו בתיקים העומדים נגד ראש הממשלה. על פי הפרסומים השונים נגד נתניהו יוגשו שלושה כתבי אישום, בגין מרמה והפרת אמונים בשני תיקים, ובגין שוחד בתיק השלישי. כל הפרטים על ההחלטה הצפויה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/02/19 11:17 כג באדר א'

האישום נגד נתניהו: שוחד, מרמה והפרת אמונים
הכרעת חייו. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

אז מה יחליט היועץ? אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, יודיע היום (ה') בשעות הצהריים על החלטתו בשלושת התיקים העומדים נגד ראש הממשלה נתניהו. חקירות המשטרה בשלושת התיקים הסתיימה, וזו קבעה כי יש תשתית ראייתית להעמיד את ראש הממשלה לדין - בכל שלושת התיקים.

תנועת הליכוד הגישה הבוקר עתירה דחופה לבג"צ, במטרה לעצור את פרסום החלטות היועץ לפני הבחירות. לטענת הליכוד, פרסום החלטות היועץ היום מהווה התערבות בוטה במערכת הבחירות.

על פי הפרסום של כתב חדשות 12, עמית סגל, היועץ המשפטי ימליץ להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בפרשה המכונה תיק 1000 - פרשת המתנות וטובות ההנאה, שקיבל, לכאורה, נתניהו מאנשי עסקים - בגין מרמה והפרת אמונים.

בפרשה המכונה תיק 2000 - התיאום, לכאורה, בין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות', נוני מוזס, להטיל הגבלות על העיתון 'ישראל היום', בתמורה לסיקור אוהד של ראש הממשלה בידיעות - יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין מרמה והפרת אמונים.

בפרשה המכונה תיק 4000 - במסגרתה קיבולו, לכאורה, בני הזוג נתניהו סיקור אוהד באתר 'וואלה', שהיה בשליטתו של שאול אלוביץ' בזמן הפרשה, בתמורה להטבות לחברת 'בזק', שאף היא מצויה בשליטתו של שאול אלוביץ' - זהו התיק עם החשדות החמורים ביותר נגד ראש הממשלה, ובו צפוי היועץ להגיש כתב אישום בגין שוחד.

נתניהו חזר לפנות בוקר מביקור קצר במוסקבה, שקוצר בגלל פרסום הכרעות היועץ המשפטי, וסירב להתייחס לחקירות. מקורב לראש הממשלה מסר הבוקר: "אם היו שמים על המלאך גבריאל חוקרים עם אמצעים בלתי מוגבלים (האזנות, כניסה לחשבונות בנק, עדי מדינה, פרקליטים בכירים) קרוב לוודאי שגם עליו היו מוצאים משהו. אם מה שמצאו על רה"מ אחרי כל המאמצים המטורפים זה כמה כתבות בוואלה וסיגרים, הוא האדם הישר בעולם"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן