הר חברון משתדרג בתשתיות

חברת החשמל השלימה חיבור קווי מתח שישפרו את אמינות אספקת החשמל ליישובי המועצה האזורית הר חברון, הסובלת במשך שנים מתשתית חשמל ירודה. ראש המועצה דמרי: "

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/01/19 11:02 כד בשבט התשעט

הר חברון משתדרג בתשתיות
הר חברון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בימים אלה חברת החשמל השלימה את החיבור של קווי המתח הגבוה המספקים חשמל ליישובי הציר המזרחי במועצה האזורית הר חברון. עובדי החברה החליפו 2 קווי מתח גבוה שיוצאים מתחנת משנה "חברון" ואשר מגיעים עד קריית ארבע. החלפת הקווים, באורך של כשני ק"מ, בקווים חדשים, בוצעה במסגרת שיפור רשת החשמל באזור.
על פי חברת החשמל, החלפת הרשת במקטע המדובר תשפר באופן מובהק את אמינות אספקת החשמל לישובים שבאזור ותעניק אספקת חשמל סדירה עם מינימום הפרעות.
 
העבודה כללה החלפה של 2 קווי מתח גבוה באורך של 2 קילומטר, המספקים חשמל ליישובים הישראליים בית חגי, פני חבר, מעון וכרמל;  ולכפרים פלסטינאים כדוגמת יאטה, א – ריחיה, אל פואר ובני נעים.
 
משה כהן, מנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל מסר: "מדובר בעבודה מורכבת ורגישה שבוצעה בלוח זמנים מהיר מהרגיל. בתוך כחודש וחצי עובדי החברה סיימו להקים את הקווים החדשים על מנת לספק חשמל אמין ללקוחות החברה במהלך החורף".

חברת החשמל. אילוסטרציה

חברת החשמל. אילוסטרציהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
העבודה בוצעה בתיאום מלא מול חברת החשמל של עיריית חברון, במקום שהקווים עוברים בשטחים שיש בהם מניעה ביטחונית מכניסה ועבודה ממושכת. כן התקיים שיתוף עם אגף תשתיות ואיכות הסביבה של המועצה האזורית הר חברון.

במועצה האזורית מברכים - אך לא מסתפקים 

לאחר שדרוג רשת החשמל בחלקה המזרחי של הר חברון, ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, מברך אך גם דורש: "לאחר שנים בהם חשנו תושבי הר חברון אזרחים סוג ב' בשל אמינות אספקת חשמל ירודה, אנו שמחים כי חברת חשמל החלה להשקיע באזור ולאחרונה בהשקעה גדולה שידרגה את איכות האספקה ליישוביה המזרחיים של המועצה.

בשנים האחרונות פועלת המועצה לטפל בתשתיות הישנות ששנים סבלו מהזנחה ובתוכם רשת החשמל. בפגישה עם יו"ר הדרקטוריון של החברה אמש ביקשנו לטפל בדחיפות בהפסקות התכופות ביישובי הר חברון המערביים (עתניאל, שמעה, אשתמוע וטנא-עומרים), שמקבלים חשמל מתשתית לא מספיקה ובתקופת החורף גרומות לעגמת נפש רבה, אני שמח על ההבטחה שניתנה לשדרג גם קו זה. 

אנו מודים למנהל מרחב בית שמש וירושלים על השירות ושיתוף הפעולה הצמוד ומקווים שכך יימשך לרווחת תושבי הר חברון."

ימשיך לקדנציה נוספת. דמרי

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמריצילום: באדיבות המצולם