גליק על המתנגדים לפינוי: "בריונים מופקרים שמזיקים להתיישבות"

בתגובה לאירועים האלימים במהלך פינוי שכונת תפוח מערב, תקף חבר הכנסת את הנערים שהתעמתו עם כוחות הביטחון, וקרא לנקוט נגדם ביד קשה. הרצוג: "תפוחים רקובים, אסור שחבורת קיצונים תכתים קבוצה שלמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/18 14:05 ד בתמוז התשעח

גליק על המתנגדים לפינוי: "בריונים מופקרים שמזיקים להתיישבות"
יהודה גליק, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ח"כ יהודה גליק מהליכוד תקף היום (א') את המתנגדים לפינוי שכונת תפוח מערב, על רקע העימותים האלימים בינם לבין כוחות הביטחון. "אני קורא למשטרת ישראל לנקוט ביד קשה וללא סובלנות כלל כלפי המתפרעים שנוהגים באלימות כלפי השוטרים בתפוח מערב. מדובר בבריונים מופקרים המזיקים להתיישבות ולא תורמים לה כלל", צייץ גליק בטוויטר.

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, תקף גם הוא את המתנגדים לפינוי: "כנגד התפוחים הרקובים שמרססים באקונומיקה את שוטרי ישראל שבאו למלא צו בית משפט בפינוי מאחז תפוח יש לפעול ביד קשה. אסור שחבורת קיצונים תכתים קבוצה שלמה ועל מנהיגי ההתיישבות לגנות זאת בתקיפות", כתב הרצוג בציוץ בטוויטר שזכה לתגובות נזעמות.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, כתב כי "שתיקתם של נתניהו, בנט וארדן אל מול בריוני הגבעות היא התגלמות הצביעות. מי שפוצע שוטרים צריך ללכת לכלא ולזמן ארוך. רק כך יבינו שהמדינה לא מקבלת את זה".

המשטרה דיווחה על פציעתם של 11 שוטרים באירועים, לאחר שאלה נתקלו באלימות, שכללה השלכת חומר שגרם לצריבה בעיניהם, אקונומיקה, מקלות וחפצים נוספים. מנגד, המתנגדים לפינוי דיווחו על חמישה פצועים בקרבם והתלוננו על אלימות קשה מצד השוטרים.