הרצוג: "לא ננהל משא ומתן במקביל לליברמן"

במסיבת עיתונאים שכינס יו"ר האופיזיציה, אומר הרצוג כי הוא לא סוגר את הדלת בפני נתניהו, אך הכריז כי לא ינהל עימו מו"מ במקביל לליברמן: "הבחירה היא בין מצור לבין שגשוג"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/05/16 15:00 י באייר התשעו

הרצוג: "לא ננהל משא ומתן במקביל לליברמן"
Nati Shohat/Flash90, צילום: Nati Shohat/Flash90

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו קבע פגישה עם יו"ר ישראל ביתנו אבגידור ליברמן, הודיע הרצוג כי לא יסכים לנהל משא ומתן במקביל אליו, בנוגע לתהליך ההצטרפות לקואליציה.

הרצוג אמר היום (ד') כי הבחירה נמצאת בידיו של נתניהו:"עד שנתניהו יחליט באיזו בחירה הוא מוכן ואיזו בחירה הוא מכוון, אנחנו לא ננהל משא ומתן במקביל, אני הולך עם האמת שלי, וכפי שבעבר לא הזיזו אותי עם איומים כך גם כעת".

הרצוג טען כי יש עדיין פערים בינו ובין נתניהו במשא ומתן, ולכן לא התרחש מהלך של הצטרפות לקואליציה, אך במידה ונתניהו ירצה לעמוד בדרישות המחנה הציוני ובדרישותיו של הרצוג, לא תיפסל כניסה:"בגלל שעמדתי על עקרונותינו לאורך כל המו"מ, זו הסיבה שעד היום אין לנו הסכם קואליציוני עם נתניהו. אם הוא יכבד את הדרישות שלנו, אבחן את הכניסה לממשלה".

הרצוג הדגיש ואמר, כי הבחירה כעת היא בין ממשלת ימין 'לוחמנית' לבין ממשלת שמאל 'משגשגת': "כעת יותר מאי פעם הבחירה היא בין ליברמן בביטחון לבינינו, בחירה בין מצור לבין שגשוג, אני מבין למה הימין בלחץ, אני הקשבתי לנשיא מצריים אתמול, יש הזדמנות היסטורית להתפתחות אזורית נדירה שיכולה לשנות את פני המצב במזרח התיכון".

קודם לכן כינס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים בחדר סיעתו בכנסת. ליברמן התייחס למגעים לממשלת אחדות ולאפשרות שמפלגתו תצטרף לממשלתו של בנימין נתניהו. לדבריו, עדיין לא הגיעה לשולחנו הצעה קונקרטית, אך במידה ותגיע הצעה מכובדת, המפלגה תשקול להצטרף: "אנחנו לא פוסלים כניסה לממשלה בתנאים מסויימים, אם אנחנו נקבל מענה לאותן סוגיות מרכזיות, אז בהחלט יש על מה לדבר. מאז ועד היום, כפי שכבר ציינתי, שמעתי הרבה פעמים בתקשורת שהועברו אלינו הצעות כאלה ואחרות, אבל לא קיבלנו שום הצעה רשמית".

בשבועות האחרונים מתנהלים מגעים לצירופה של המחנה הציוני לממשלה. במקביל סיפרו גורמים בליכוד כי נתניהו פנה בימים האחרונים לליברמן וקרא לו להצטרף לממשלה, אך זה לא השיב להצעה. נוסף על כך, בערוץ 10 פורסם כי ליברמן נפגש עם נתניהו בשבוע שעבר, והאחרון הציע לו להתמנות לשר הביטחון ואף הבטיח לו לתמוך בחוק עונש מוות למחבלים.