הריב החדש של בנט וליברמן: חוק עונש מוות למחבלים

היריבים המרים, בנט וליברמן, בעימות חדש. בנט מסרב לקדם את הצעת החוק עונש מוות למחבלים של ליברמן. גורמים בקואליציה "בבית היהודי מפחדים לתת הישג 'ימני' לליברמן בשנת בחירות".

חדשות כיפה מירב כהן 23/10/18 10:08 יד בחשון התשעט

הריב החדש של בנט וליברמן: חוק עונש מוות למחבלים
בנט וליברמן בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

משבר קואליציוני חדש, והפעם משבר חוק עונש מוות למחבלים. ליברמן רוצה לקדם את החוק אך הוא נחסם ממקור לא צפוי-יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט

משבר חוק הגיוס מאחורינו, אך ריח הבחירות עדיין באוויר. השרים בממשלה מחפשים להתהדר בחוקים וברפורמות שקידמו. שר הביטחון ליברמן מנסה לקדם, מזה זמן רב, את חוק עונש מוות למחבלים. התנגדות לא צפויה לחוק הגיעה דווקא מחברי הבית היהודי. 

אתמול (ב') בישיבת ראשי הקואליציה, ביקשו בישראל ביתנו להעביר את החוק - שנמצא בהמתנה בוועדת חוק, חוקה ומשפט בראשות ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) - לוועדת החוץ וביטחון בראשות ח"כ אבי דיכטר (ליכוד). אולם בנט התנגד למעבר ומהומה התעוררה בישיבה. 

גורמים בקואליציה, שעייפים מהחיכוכים בין בנט לליברמן, טוענים כי בבית היהודי מתנגדים לקידום החוק כי הם "מפחדים לתת הישג 'ימני' לליברמן בשנת בחירות".

היריבות המרה בין השניים הביאה למשברים רבים בקואליציה ולהתבטאויות חריפות. המשבר הקודם היה על דחיית פינוי הכפר הבדואי הלא חוקי חאן אלאחמר. בנט ושקד התנגדו לדחייה אולם ליברמן תמך בעמדת ראש הממשלה כי יש למצות משא ומתן לפינוי מרצון.  ליברמן התריס כלפי שר החינוך :"לבנט אין מושג איפה נמצא בכלל חאן אל אחמר". יו"ר הבית היהודי בנט לא נשאר חייב וענה בתגובה כי הוא מכיר היטב את המקום. "מכיר את חאן אל אחמר מניווטי הלילה בסיירת בתקופה כשלשר הביטחון הייתה מילה."