הרב שרקי נגד הרבנים: "אני מזדהה עם בנט"

הרב שרקי מסביר ל'כיפה' מדוע התנגד להחלטת הרבנים לצאת בהודעה משותפת של רבני הציונות הדתית להצביע בעד מפלגת הבית היהודי: "בטרם התכנס הפורום הוחלט כי לא תצא הודעה משותפת. צריך לעמוד בהסכמים"

חדשות כיפה מירב כהן 01/01/19 21:38 כד בטבת התשעט

הרב שרקי נגד הרבנים: "אני מזדהה עם בנט"
הרב אורי שרקי , צילום: איתי בן עזרא

הרב אורי שרקי, שהשתתף בישיבת רבני הציונות הדתית, היחיד שהתנגד לקריאה המשותפת של הרבנים לתמוך בהצבעה למפלגת הבית היהודי, מסביר שיצא נגד ההחלטה כיוון שלפני שהתכנסה הישיבה הוחלט כי לא תצא החלטה או הודעה לתקשורת מהפורום.  

בשיחה לכיפה הסביר הרב שרקי כי בישיבה הוא אמר לרבנים שעליהם לעמוד בסיכום שהוחלט מלכתחילה: "אמרתי לרבנים שאם הם רוצים, הם יכולים להוציא הודעה שדעת רוב הרבנים היא להצביע לבית היהודי, אבל לא דעת כל הרבנים", והוסיף, "כשמכנסים פורום צריך לעמוד בהחלטות של הפורום". 

הרב הסביר כי הנושא המרכזי שעלה בדיון הוא האם נכון לציבור הדתי לעבור להנהגה של כלל הציבור, כמו שטוענים בנט ושקד, או שראוי להישאר בהנהגה מגזרית: "הפרישה של בנט ושקד מהווה אתגר לציונות הדתית. אני מזדהה עם הרעיון שלהיכנס להנהגה של כלל הציבור במהותו הפנימית הוא נכון", הרב שרקי הוסיף, "לא החלטתי עדיין האם המהלך של השרים, בקונסטלציה הנוכחית, היה נכון וראוי".