הרב שרלו על ההפגנה מול בית המשפט בנושא עזרא שיינברג: "אחת הצודקות"

אחד מראשי צהר ציין כי הוא מתנגד להפגנות מול בתי המשפט מחשש להטיית דין. עם זאת, הוסיף כי במקרה של הדיון בערעורו של הרב, שהורשע בפגיעה מינית במספר נשים, "את קולן של הנפגעות צריכים כולם לשמוע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/18 10:20 יג בכסלו התשעט

הרב שרלו על ההפגנה מול בית המשפט בנושא עזרא שיינברג: "אחת הצודקות"
יקבל הקלה בעונשו? עזרא שיינברג, צילום: פלאש 90. באסל עווידאת

הרב יובל שרלו, המתנגד להפגנות נגד בתי המשפט, חרג אמש (שלישי) ממנהגו והצדיק את ההפגנה מול בית המשפט העליון במחאה על האפשרות שיקל על עונשו עזרא שיינברג, הרב שהורשע בתקיפה מינית של נשים מקהילתו בצפת.

"הפגנות מול בתי משפט הן בעייתיות. טוב היה שלא תתקיימנה", כתב אחד מראשי ארגון צהר בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, "בית המשפט צריך לשפוט בצדק. ללא הטיה. והפגנות מכוונות כדי להטות את דעתו. העמדה הזו היא עמדה שאני סובר אותה שנים רבות, ובעיקרון אין בה יוצא מן הכלל,כלפי כל הפגנה וכלפי כל משפט. ואם היה אפשר להחזיר את השד לבקבוק - היה הרבה יותר טוב ונכון.

אסור להפסיק את החיפושים. הרב שרלו

אסור להפסיק את החיפושים. הרב שרלוצילום: אריה כץ

לצד זה, בהתייחסו להפגנה של נפגעות עזרא שיינברג ותומכיהם, על רק הערעור שהגיש לבית המשפט העליון על עונשו, קבע הרב שרלו כי אם כבר "מתקיימות הפגנה - זו אחת הצודקות. כל בעל סמכות שמנצל את סמכותו, על אחת וכמה כשמדובר ברב המנצל את סמכות התורה - צריך להיענש בצורה החמורה ביותר האפשרית. ואת קולן של הנפגעות צריכים כולם לשמוע ולראות גם את עצמם חלק בלתי נפרד מהנפגעות. גם בשל הפגיעה בהן כ'בין אדם לחברו'. וגם בשל הפגיעה הנוראה בכבוד שמיים, והקשר שבין יראת שמיים והתנהגות מוסרית וצודקת. 'ציון במשפט תיפדה ושביה בצדקה'".

בחודש פברואר האחרון גזר בית המשפט המחוזי בנצרת על שיינברג 7.5 שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות תקיפה מינית של 8 נשים מקהילתו לשעבר. בכתב האישום שהוגש הוא הואשם בעבירות של אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, שיבוש הליכי משפט והטרדה מינית ב-12 נשים שונות, אך לבסוף נחתם עמו הסדר טיעון והוא צפוי להשתחרר, בהנחה ששליש ינוכה מעונשו, בעוד כשנה וחצי.

לביא בהפגנה מול בית המשפט העליון

לביא בהפגנה מול בית המשפט העליוןצילום: ללא קרדיט

למרות זאת, הרב שנחשב למקובל צפוי לערער על עונשו בבית המשפט העליון וחלק מהנשים שנפגעו ממנו קראו לציבור להפגין עמם מול בית המשפט. מי שבחרה להגיע להפגנה, למרות המאבק בין האופוזיציה לקואליציה בכנסת היא ח"כ עליזה לביא מיש עתיד.

"יצאתי לחזק למרות שאין קיזוזים בכנסת", היא צייצה, "כדי לומר לכן ‏אתן לא לבד. מחזקת את הנשים שנפגעו מעזרא שיינברג ואת הזעקה לצדק מול בית המשפט העליון. אסור להקל בעונשו של בעל סמכות תורנית שניצל את מעמדו, של פושע שהחריב, הרס ופגע בגוף ובנפש של נשים רבות. שבייש את עולם התורה. מקומו לא בינינו".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר כי הם עומדים לימין הנפגעות. השימוש בסמכותו של רב כמנהיג קהילה למעשים מזעזעים היא בלתי נסלחת. כשותפים למאבקים חברתיים בתוך הציבור הדתי שנים רבות אנחנו קוראים לכלל הציבור להשמיע קול תמיכה בנשים ובקהילה שנפגעו, ויחד עם זאת להוקיע את הפוגע".