נפגעות שיינברג קוראות לכם להגיע ולתמוך בהן

שבע וחצי שנות מאסר נגזרו על עזרא שיינברג - מי שנחשב במשך שנים לרב מקובל, והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפה מינית בשמונה נשים. במטרה לערער על הרשעתו, יגיע שיינברג השבוע לבית המשפט, והנשים שנפגעו קוראות להגיע ולמחות נגדו.

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/18 15:52 י בכסלו התשעט

נפגעות שיינברג קוראות לכם להגיע ולתמוך בהן
עזרא שיינברג, צילום: Meir Vaknin/Flash90

לפני כשלוש שנים נחשפה פרשיית "עזרא שיינברג", עת הגיעו תלונות לאוזנו של הרב שמואל אליהו - רב העיר צפת. תלונה שהגישה אחת המתלוננות בגין עבירות של אינוס ותקיפה מינית, הביאה לידי הגשת תלונות נוספות נגדו. עם גל התלונות, ניסה לברוח לחו"ל אך נתפס ונעצר. שיינברג הכחיש את הטענות נגדו וטען כי הדברים נעשו במסגרת טיפול, מיוזמתן של הנשים ובהסכמתן. נגד שיינברג הוגש כתב אישום הכולל 12 תלונות, ובסופו של דבר הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפה מינית נגד 8 נשים, ונגזרו עליו 7 וחצי שנות מאסר. ביום רביעי הקרוב, יגיע לבית המשפט העליון לערער על עונשו, והנשים שנפגעו קוראות להגיע ולהביע מחאה.

לדברי אחת הנפגעות:"בזמן שאנחנו מנסות לשקם את חיינו מהטראומה שהוא גרם לה, עזרא שיינברג מכין את הקרקע ליציאתו מהכלא. אולי ברלנד זה המודל שהוא בונה עליו. בסוף הכל נשכח ונסלח?!
האם נמצא את עצמנו שוב לבד מבקשות מהמנקה להחזיק איתנו שלט לתמונה ואז פשוט נוותר מראש? כל כך קשה לעמוד שם לבד. אנא בואו להפגין איתנו, תבואו לחבק ולהגיד לא עוד! ולעזרא שיינברג ולפוגעים שעוד לא נחשפו נעביר מסר חד משמעי: הקהילה הדתית מוקיעה פגיעות מיניות! אל תבנה על קריירה מתחדשת כשתצא מהכלא!".

מיטל בנשק - סמנכ"לית "קרן בריאה", וחברת ועדת ההיגוי של פורום הנשים של "הבית היהודי" אמרה בתגובה לפרסום כי: "עזרא שיינברג פגע מינית בנשים מקהילתו וקיווה שזה יישאר שם, חסוי ומושתק. הנשים האמיצות והקהילה מסביב הוכיחו לו שחלפו הימים בהם סמכות תורנית תפגע ותאנוס, ואוטומטית הקהילה תסנגר עליו ותתכחש לנפגעות. עם זאת, המאבק שלהן ארוך וסיזיפי ומלא טלטלות רגשיות: האם בסוף ינוכה שליש ואז הוא ישוחרר מוקדם מהצפוי? האם הן ישכחו מהתודעה הציבורית והוא יבנה את עצמו מחדש עם קהילת חסידים חדשה? קשה מאוד להשתקם ולטפל בפוסט טראומה כשכל זה מרחף מעל". 

עוד אומרת בנשק כי: "המעט שנוכל לעשות זה לפחות להגיע ולתת להן את הגב והתמיכה הפומבית. המאבק שלהן הוא מאבק של כולנו ומהדהד שאלות קשות: האם לבתי המשפט יש את הכלים לשפוט משפט צדק כשמדובר בעבירות מין? האם אנחנו מצליחים להעביר מסר חד משמעי של תמיכה בנפגעות מול הוקעת האנסים? האם יצרנו מרחב בטוח בקהילות שלנו ונגישות להצפת פגיעות פנים קהילתיות?
אני חושבת שהחברה הדתית התקדמה מאוד בטיפול בפגיעות מיניות אך עדיין יש דרך ארוכה. בואו לבית המשפט העליון ביום רביעי, עצם הנוכחות שלנו היא אמירה משמעותית".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן