"הרב שרלו בהודו בראש השנה? מרגישה נבגדת"

בתשובה לשאלת גולשת ב'כיפה', הסביר הרב יובל שרלו איפה באמת הוא היה בראש השנה, מדוע לא צריך להאמין לכל מה שכתוב בעיתון, והאם זו צביעות מצד רבנים לנסוע להודו?

חדשות כיפה יהונתן קליין 17/09/18 13:56 ח בתשרי התשעט

"הרב שרלו בהודו בראש השנה? מרגישה נבגדת"
הרב יובל שרלו, צילום: יחצ

הבוקר (ב') התפרסם מקרה שקרה לרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר 'אורות שאול', כאשר טייל בהודו בקיץ. בעקבות הסיפור פנתה גולשת בשאלה לרב שרלו, דרך מערכת 'שאל את הרב' של 'כיפה', וביקשה לדעת מדוע טייל הרב שרלו בראש השנה בהודו.

לאור דעותיו שהתפרסמו בעבר על הנסיעה לאומן כתבה הגולשת כי היא "מרגישה קצת נבגדת", וכי "מה עושה רב בראש השנה בטיול? האם זו לא צביעות?".

בתשובתו, הסביר הרב שרלו כי כלל לא שהה בהודו בראש השנה, אלא שימש שליח ציבור בישיבת 'אורות שאול', בראשה הוא עומד, וכי חזר לישיבה עוד לפני ראש חודש אלול, בו מתחילת שנת הלימודים בישיבות. הרב שרלו אמר כי "לפני שמאשימים - כדאי לבדוק", וכן כדאי שלא להאמין לכל מה שכתוב בעיתון.

עוד כתב הרב כי אם ייסע בעתיד להודו בזמן החגים, יהיה זה על מנת לשהות עם צעירים ישראלים המטיילים במזרח. "יכול להיות שאהיה אי פעם בראש השנה בהודו. ברם, אם זה יהיה כך - זה בוודאי לא יהיה לטיול. זה יהיה לקיים את מצוות "השבת אבידה", לכל האובדים בארץ אשור והנידחים בארץ מצרים, ולהיות איתם בתוך משבריהם, ולנסות ביחד להעלות משם. לאמור: גם אם העובדות היו נכונות - עדיין כדאי לבחון היטב את ההקשר. הרב חיים וידל הי"ו, ר"מ בישיבתנו, נמצא בהודו בימי חגי החודש השביעי המקודש, ועושה שם מלאכת קודש", הוא סיים את תשובתו.