הרב שחילץ את נפגעי קרב סולטאן יעקב: הצבא אינו רשאי להפסיק את החיפושים

הרב יובל שרלו, ששימש כמפקד פלוגת טנקים בזמן מלחמת לבנון הראשונה, יצא נגד הדיווחים כאילו צה"ל הפסיק את החפושים אחר שלושת הנעדרים, "סוף הפרשה הכואבת הזו יכול להיות רק כש תעלומה הנוראה הזו תפוענח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/10/18 07:34 ה בחשון התשעט

הרב שחילץ את נפגעי קרב סולטאן יעקב: הצבא אינו רשאי להפסיק את החיפושים
אסור להפסיק את החיפושים. הרב שרלו, צילום: אריה כץ

הוא פיקד על פלוגת טנקים שעסקה בחילוץ הפצועים וההרוגים מקרב סולטאן יעקב במלחמת לבנון הראשונה. הבוקר (ראשון), הביע הרב יובל שרלו התנגדות נחרצת להפסקת החיפוש אחריהם, כפי שדווח בשבוע שעבר.

"עמדתי היא שהצבא אינו רשאי לקבוע שיש גבול לעיסוק בתעלומה שלא מפוענחת הנוגעת לחיילים נעדרים", טען ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר.

לדבריו, "הדבר נובע גם מהמחויבות כלפי מי שנלחם למעננו ובשבילנו, וגם בשל המחויבות למשפחות. אני מבין מתשובת הצבא שעמדה זו ברורה לו. סוף הפרשה הכואבת הזו יכול להיות רק כש תעלומה הנוראה הזו תפוענח".

בשבוע שעבר דווח, כי צה"ל החליט להפסיק את החיפושים אחר עקבותיהם של זכריה באומל, צבי פלדמן ויהודה כץ, שנפלו בקרב המפורסם לפני 36 שנה. באופן רשמי אמרו בדובר צה"ל כי הדבר לא נכון וכי יש לצבא "מחויבות עמוקה לבניה הנעדרים, ועל כן נמשיך לממש מחויבות זו", אך גורם מודיעיני בכיר אמר ל'ידיעות אחרונות' כי "באופן אמיתי מיצינו בזאת את המאמצים לאתר את הגופות. יש שלב מסוים בו צריך להגיד 'די, עשינו מספיק'. אבל כל כך חוששים מהמשפחות שזה כבר כנראה לעולם לא יקרה".