הרב רפי פרץ על בני גנץ: "גם בחלום לא אפסול אותו"

יו"ר הבית היהודי אומר כי הוא והרמטכ"ל לשעבר נמצאים בשני צידי המפה הפוליטית, אך הוא לא מתכוון לפסול אותו: "פוליטיקה לא קובעת הכל". על נפתלי בנט: "הוא בחר בדרכו וזו זכותו, אני בחרתי בדרך הציונות הדתית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/02/19 14:39 כג באדר א'

הרב רפי פרץ על בני גנץ: "גם בחלום לא אפסול אותו"
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

איחוד עם עוצמה יהודית לא נכפה עליי. זה היה כורח המציאות". כך אומר היום (ה') יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, בראיון לגלי צה"ל. לדבריו,  "האיחוד הזה הוא כידוע בלוק טכני. התחנכתי לאחריות לאומית, ככה גדלתי, וכשאני רואה שמאה אלף קולות עלולים ללכת לפח עשינו את הדבר ההכרחי". הוא הוסיף כי "זה לא היה פשוט לי, אך על המאזניים עמדה אחריותי הלאומית".

פרץ נשאל על יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, שהיה הרמטכ"ל בזמן שפרץ כיהן כרב הצבאי הראשי, ואמר: "גם בחלום לא אפסול אותו, אי אפשר להגיד על רמטכ"ל 'מסוכן'. הוא היה המפקד שלי, הוא חבר שלי. פוליטיקה לא קובעת הכל"
על הטענות נגד גנץ כי הטריד מינית, לפני כ-40 טוען הרב פרץ בתוקף כי אין ממש: "זו עלילת שווא. הוא אדם עדין וצנוע מאין כמותו".

בהתייחסו לקודמו בתפקיד, נפתלי בנט, שעזב לימין החדש, אמר פרץ: "הוא הלך בדרכו וזו זכותו. אני לא דן בנפתלי, הוא בחר בדרך שלו, אני בחרתי בדרך שלי, שהיא דרך הציונות הדתית. אני נאמן ל-90 שנה של דרך הציונות הדתית. התרומה שלנו בכנסת תהיה בהנפת הדגלים אותם הניפה הציונות הדתית מאז ומעולם".