הרב צבי קוסטינר: "הרמטכ"ל הבטיח שיעדן את פקודת השירות המשותף. צריך לפעול לביטולה"

כ-700 רבנים התכנסו בירושלים לכנס 'ציון וירושלים' השני שעסק בנושאים הקשורים לצביון היהודי של מדינת ישראל. הרב קוסטינר קרא לחבריו לפעול למען ביטול הפקודה: "אתם לא מבינים מה זה קצין עם קצינה 24 שעות ביממה. המגמה היא להרחיב את זה עוד ועוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/17 21:07 כט בתמוז התשעז

הרב צבי קוסטינר: "הרמטכ"ל הבטיח שיעדן את פקודת השירות המשותף. צריך לפעול לביטולה"
הרב קוסטינר בכנס, צילום: כיפה

כ-700 ראשי ישיבות, רבנים ומחנכים השתתפו היום בכנס ציון וירושלים העוסק בחיזוק הצביון היהודי של מדינת ישראל ועסק בנושאים כמו: חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית, המאבק ברפורמים והצביון היהודי בצה"ל.

ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר המעורב לא מעט בתהליכים מול הצבא גם כמפקד בקורס רבנים צבאיים וגם כראש ישיבה שרבים מבוגריה משרתים ביחידות הלוחמות בצה"ל אמר: "יכול להיות שבקרוב הרמטכ"ל יעדן את הפקודה כך אמר. אבל אסור להתבלבל האג'נדה בצה"ל מדברת שילוב בנות בכל היחידות. כולם חושבים שיש רק ארבעה גדודים מעורבים, זה לא נכון. יש בתותחנים, יש בנ"מ, גם בגדודי החי"ר הרגילים יש הרבה קצינות. גם המשרתות בקרקל כשהן משתחררות הן משרתות ביחידות מילואים מעורבות. זו האג'נדה, זו המגמה של צה"ל והיוהל"ם ולכן גם אם הפקודה תעודן צריך לעשות הכל כדי שתבוטל לגמרי".

הרב קוסטינר סיפר כי כשנוסחה פקודת השילוב הראוי ישבו שם תלמידי חכמים כמו הרב רונצקי ולכן יחסית הפקודה הייתה סבילה. "היום", עדכן ראש ישיבת מצפה רמון, "כל התכנים החינוכיים עוסקים בנושא השיוויון בין המינים. אם פעם היו עוסקים בכבוד האדם וחירותו היום שבוע שלם בבה"ד 1, בחיל חינוך עוסקים רק בזה".

הרב קוסטינר חילק את הנזק של הפקודה לשלושה חלקים: "הפקודה הזו לא אנושית לא מוסרית לא מבצעית ופשיטא שלא תורנית. למה לא אנושית? אני רואה אותן במסעות צולעות, בוכות בדמעות ממש, בעיניים שלי ראיתי זו ממש התאכזרות. רמת הפציעות פי כמה וכמה מהבנים שגם הם לא רוצים להיות שם. זה לא אנושי. אז מה הצבא אומר? שבונים עוד בית חולים שיטפל בהן. זה ממש חלם למהדרין שבנו בית חולים מתחת לגשר". 

הרב קוסטינר התריע כי הפקודה מביאה גם לבעיות מוסריות קשות: "אין גבול למתירנות. פגשנו בשבוע הראשון מ"פ דתי של פלוגה כזו.וכבר בלילה הראשון תפס זוג.

בצבא אתה 24 שעות עם הבנות האלה. בקיץ זה פחות בעיה ישנים בלילה וכל אחד תופס את הפינה שלו. בחורף זה יותר בעיה. ישנים במבנים יושנם מעורב ממש, ואם אתה מבקש אומרים לך לישון בחוץ בגשם. זה המסר. הנורמאלים במבנה הדתים החוצה. אתם לא מבינים מה קצין דתי עם קצינה 24 שעות".

"תלמיד שלי" סיפר הרב, "היה בגדוד נשוי עם שני ילדים קצינה אחת ששיגעה אותו.  באה ב3 בלילה בלבוש, לא משנה, ב"ה הבחור היה ירא שמיים והוא זרק אותה. וצריך להבין זה לא כמו באזרחי שהוא יכול להתפטר. שלושה חודשים כל יום אני עם אותו אחד בשיחות בטלפון ןמחזק אותו. הרבה קציני מפקדה בתרגילים בלילות ובימים 24 שעות. זה השירות המשותף. לערבב. וזו הנקודה- גם אם יעדנו את הפקודה צריך לפעול לביטולה".