הרב פרץ לכיפה: "איני מסכים על הכל עם צהר, אך הם שותפים לדרך"

ראש איחוד מפלגות הימין הצהיר כי הוא "מחוייב לקדם את שירותי הדת בישראל", ומתכוון לשתף פעולה גם עם ארגון הרבנים. השבוע, תקף חברו להנהגה, ח"כ סמוטריץ', את צהר כשטען כי נלחמו בו כדי להקים גוף מתחרה לרבנות

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 14/03/19 09:38 ז באדר ב'

הרב פרץ לכיפה: "איני מסכים על הכל עם צהר, אך הם שותפים לדרך"
בניגוד לסמוטריץ, הוא מקפיד לא לתקוף את צהר, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

יו"ר הבית היהודי וראש רשימת איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, הצהיר הבוקר (ה') בשיחה עם חדשות כיפה, כי למרות שהוא חלוק במספר נושאים עם רבני צהר, הוא מתכוון לקיים עימם קשר הדוק בקדנציה הבאה. זאת על רקע המתקפה על ארגון הרבנים מצד חברו להנהגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

"איחוד מפלגות הימין הוא הבית של הציונות הדתית על שלל גווניה,, אמר הרב פרץ, "זה לא הבית הפוליטי רק שלי או רק של בצלאל סמוטריץ זה הבית של כל מי שמאמין במדינת ישראל ובאלוקי ישראל".

 לדבריו, "יש כאן דיון ערכי, מהותי וחשוב מאד על עתיד הרבנות הראשית. אנחנו לא מסתפקים עם מה שיש אך גם לא מזלזלים במה שיש. אנחנו מחוייבים לקדם גם את שירותי הדת בישראל שיהיו מקצועיים יותר, נגישים יותר, מאירי פנים יותר, לכל אדם וללא כפייה. הציונות הדתית בחרה במודע שלא להפקיר את זירת הרבנות מתוך הבנה ששיש לנו מחויבות להתהלך ביחד. הציונות והיהדות אינם ערכים סותרים".

תומך בנתניהו. סמוטריץ

הוא לעומת הרב פרץ, דווקא כן תקף את צהר. סמוטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אתמול, פורסם כי במהלך דיון שנערך בנושא הלכה ומדינה, תקף ח"כ סמוטריץ' את ארגון צהר וטען כי חבריה נלחמו בו כשניסה "לקדם חוק שייעל את מערך הכשרות כדי להשאיר גוף גרוע ולבנות אחר כך גוף מתחרה". לצד זה, יו"ר האיחוד הלאומי לא חסך ביקורת גם מהרבנות הראשית ווציין כי "שלושים שנות שליטה חרדית ברבנות גרמו לסיאוב של הרבנות".

הרב פרץ, כאמור, השמיע הבוקר אמירות מעט שונות והבהיר כי לדרכו ולהשקפת עולמו בנושא שירותי הדת בישראל "שותפים גם רבני צהר. גם אם אנו מנהלים דיון ער, ענייני וחי על נושאים שונים בוודאי שהדיון הוא לשם שמיים. גם אם אינני מסכים עם כל צעד של רבני צהר, לציונות הדתית כולה יש רק בית אחד".

לפני כשבוע, בראיון באולפן כיפה, הצהיר הרב פרץ כי בכוונתו להקים "כוורת רבנים", שתשמש לו למטרות ייעוץ בנושאי דת ומדינה. "לכל רבני הציונות הדתית המופלאים יש מקום", אמר והוסיף, "אני לא חייב להחליט לפי מה שכל אחד יאמר, אבל ודאי שחשוב לי מגוון הדעות"