הרב סתיו: "דיני תורה במשפט הפלילי - גן-עדן לרוצחים"

אחד מראשי ארגון 'צהר' התייחס לנושא החלת דין תורה בעולם המשפט. על חקירות ראש הממשלה אמר כי ניתן בהוראת שעה מיוחדת לעשות "שימוש בעד מדינה כדי לבער שחיתות מהמדינה ונגעים חברתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/18 12:50 כד בניסן התשעח

הרב סתיו: "דיני תורה במשפט הפלילי - גן-עדן לרוצחים"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

אחד מראשיארגון רבני 'צהר', הרב דוד סתיו, סיפק היום (שני) התייחסות מעניינת להחלת דיני התורה במציאות המשפטית של מדינת ישראל

"אם נפעיל את דיני התורה על המשפט הפלילי בישראל - אנחנו יכולים להפוך את מדינת ישראל לגן-עדן לרוצחים ולפושעים", אמר רב העיר שהם בראיון למנדי ריזל ב'רדיו 101'.

מי שהתמודד בעבר לתפקיד הרב הראשי לישראל אף הוסיף, בנוגע לחקירות ראש הממשלה וגיוס עדי המדינה, כי "עד מדינה פסול מעדות מעיקר הדין, כי הוא נוגע בדבר - אבל ההלכה מכירה בסמכות המלך, המדינה, כהוראת שעה מיוחדת לשימוש בעד מדינה כדי לבער שחיתות מהמדינה ונגעים חברתיים". 

לפני כחודש פרסם הר סתיו פוסט בפייסבוק בנושא עד מדינה וכתב בין היתר כי "במדינה מודרנית כמעט בלתי אפשרי להתמודד עם עבירות 'צווארון לבן' בלי להסתייע בעדים כאלה. ולמרות המורכבות והרגישות הנדרשות, על המדינה להמשיך ולפעול בכל הדרכים כדי להילחם בשחיתות. 'לא מפני שראוי לכך, אלא שהשעה צריכה לכך'".