הרב לאו בביקורת מרומזת על הרב סתיו: "ישנם רבני ערים שתוקפים את מתווה הכשרות מבלי לקרוא אותה. זאת שטחיות"

בכנס הרבנות הראשית, בו משתתפים עשרות רבני ערים וקהילות, תקף הרב הראשי את מותחי הביקורת על מסקנות הועדה שהקים, "כך לא מוסיפים יהדות. לא זו דרכה של תורה". הדברים נאמרו בעקבות מאמרו של הרב סתיו ב'כיפה'

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/06/17 09:24 יא בסיון התשעז

הרב לאו  בביקורת מרומזת על הרב סתיו: "ישנם רבני ערים שתוקפים את מתווה הכשרות מבלי לקרוא אותה. זאת שטחיות"
הרב לואו נואם בכנס רבני הערים, צילום: יעקב כהן. דוברות הרבנות הראשית

למעלה מ-80 רבני ערים ומועצות מקומיות משתתפים בימים אלה בכנס מיוחד שמארגנת הרבנות הראשית במלון כינר שעל שפת הכינרת. אמש (ראשון) התייחס הרב הראשי הרב דוד לאו, למאמר שכתב יו"ר ארגון צהר הרב דוד סתיו ב'כיפה', ואמר כי הביקורת על מתווה הכשרות של הרבנות הינה שטחית.

"אנחנו לא נרתעים מהבגצי"ם", טען הרב לאו, "מיום כניסתי לתפקידי כרב ראשי אני פועל לשיפור מערך הכשרות הממלכתית. עשינו זאת במערך שחיטת חו"ל, במערך המצוות התלויות בארץ. הבג"ץ שימש רק כזרז עבור המערכת".  בהמשך הוא התייחס במרומז לביקורתו של הרב סתיו ואמר כי לצערו "ישנם רבנים, גם כאלה שמשמשים כרבני ערים, שלא קראו את המתווה הכשרות החדש ובוחרים לתקוף את המתווה, זאת שטחיות, כך לא מוסיפים יהדות. לא זו דרכה של תורה".

לדבריו, "הוועדה ישבה על המדוכה שנה שלמה ושמעה את כלל הגופים העוסקים בכשרות בישראל, כולל אלו שנחשבים לליברלים ואף קוראים להפריט את מערך הכשרות ולביטול מונופול הרבנות, הוועדה הגיעה למסקנה כי המתווה החדש הוא זה שיציל את מערך הכשרות הממלכתית".

בשבוע שעבר כתב יו"ר רבני צהר ב'כיפה' כי "גם אם באיחור של שנים רבות וגם אם בשל חרב בג"ץ והמבקר המונפת על הרבנות הראשית, יפה עשתה הרבנות בהקימה ועדה של אנשים מכובדים כדי לבדוק את הטעון שפור ותיקון".

עם זאת הוא הוסיף כי אמנם "המתבונן על מסקנות הועדה שאומצו ע"י מועצת הרבנות הראשית בשבוע שעבר, יכול לחשוב כי מדובר בשני תיקונים מרכזיים ומהפכניים, אך המתבונן בהם לעומקם יראה כי הם הרי אסון לכשרות ומעצימים את הפוליטיזציה של המערכת".