הרב לאו לראש ממשלת הונגריה: "עזור למגר את האנטישמיות"

הרב הראשי לישראל נפגש ויקטור אורבן המבקר בישראל והחמיא לו על פעולות השיפוץ והשימור של בתי העלמין ובתי הכנסת במדינתו. ראש הממשלה ההונגרי הצהיר כי הוא "שותף מלא לדאגת בנושא האנטישמיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/18 20:33 ז באב התשעח

הרב לאו לראש ממשלת הונגריה: "עזור למגר את האנטישמיות"
הרב לאו וראש ממשלת הונגריה, צילום: אבי סוויסה

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אירח היום (חמישי) בלשכתו בירושלים את ראש ממשלת הונגריה וביקש ממנו לעזור במיגור גילויי האנטישמיות באירופה.

הרב לאו אמר לאורחו, ויקטור אורבן, כי "האנטישמיות באירופה מרימה ראש, לצערנו, בשנים האחרונות. ישנה עליה חדה של אירועים נגד יהודים ברחבי אירופה על רקע אנטישמי".

לדבריו, ,בזמן הזה ישנה חשיבות רבה באיחוד הכוחות ומאבק משותף של מדינות אירופה יחד עם ישראל בטיפול בתופעה העכורה אני בטוח שגם אתה תעשה כל שניתן בארצך למניעת אירועים מסוג זה". הרב גם הודה לאורבן על מאמציו לשימור בתי הכנסת ובתי העלמין ביהודיים בהונגריה. "שמעתי רבות על הפעילות של ממשלת הונגריה בשיפוץ בתי כנסת ובשימור בתי קברות יהודיים.

ראש הממשלה ההונגרי ציין בתגובה כי הוא רואה את עצמו "שותף מלא לדאגת הרב בעניין האנטישמיות והוא יפעל בכל כוחו בנושא זה". בנוסף אמר כי ידאג "לחזק את הקשר התרבותי בין ישראל להונגריה ויפעל להקמת מוזיאון למורשת יהדות הונגריה. לסיום, הוא ציין כי ישמח לפגוש את הרב בביקורו הבא בהונגריה ולעדכנו על ההתקדמות בנושאים שהועלו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן