הרב לאו לדייני ישראל: "יש שקבעו כיעד לשנות את המדינה למדינת כל אזרחיה"

הרב הראשי שנכנס לתפקידו כנשיא בית הדין הגדול כתב במכתב ששלח לדייני בתי הדיו הרבניים כי עליהם "לזכור כי המפגש עם בית הדין הוא טעון ובנסיבות לא קלות. זה מצריך אותנו לרגישות מיוחדת מבלי לסטות מההלכה הצרופה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/08/18 16:48 א באלול התשעח

הרב לאו לדייני ישראל: "יש שקבעו כיעד לשנות את המדינה למדינת כל אזרחיה"
הרב הראשי דוד לאו, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שיגר היום (ראשון) מכתב לדייני בתי הדין הרבניים לרגל כניסתו לתפקיד נשיא בית הדין הגדול, בו טען כי יש מי ששם לעצמו מטרה לפגוע באופיה היהודי של מדינת ישראל. 

"בימים אלו אני נכנס ברטט וברעדה לכהן בתפקידי כנשיא בית הדין הרבני הגדול", כתב הרב וציין כי "בחמש השנים שחלפו מאז כניסתי לכהן כרב הראשי לישראל ביושבי על מדין נתוודעתי לגודל התפקיד ולאחריות הכבדה של מי שנושא בה".

מכתב הרב לאו

מכתב הרב לאוצילום: צילום מסך

בהמשך ציין כי "ישנם אף כאלה שקבעו לעצמם כיעד לשנות את פני המדינה ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה, ונושאי דת ישראל ככלל ובתי הדין בפרט הם מטרתם. אנו נושאים באחריות על שמירת מסורת ישראל ועל ספר היוחסין שלו. לא ניתן לפגוע במערכת זו" .

לסיום ציין נשיא בית הדין הגדול כי "עלינו לזכור כי המפגש עם בית הדין הוא טעון ובנסיבות לא קלות. זה מצריך אותנו מחשבה עמוקה, תקשורת נכונה ורגישות מיוחדת, וזאת כמובן מבלי לסטות מהמסורה ומההלכה הצרופה".