הרב יוסף על תמיכת זקני הרבנים במתווה הגיור: "גישה גלותית"

הרב הראשי יצא נגד התמיכה של הרב דרוקמן, הרב אריאל רבנים נוספים ביוזמת הגיור. על הוגה המתווה, השר לשעבר משה נסים, אמר: "כל מה שאמרתי לו עשה הפוך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 14:22 ז באב התשעח

הרב יוסף על תמיכת זקני הרבנים במתווה הגיור: "גישה גלותית"
הרב יוסף בכנס, צילום: מארגני כנס הגיור

"כל מה שאמרתי לו עשה הפוך", כך תקף אמש (רביעי) הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף את השר לשעבר משה נסים על מתווה הגיור שהגה ובנוסף גם מתח ביקורת על הרבנים שתמכו בו.

הרב יוסף, שמשמש כנשיא בית הדין הרבני הגדול, ציין כי "אסור להוציא את מערך הגיור מידי הרבנות הראשית לישראל".

הרב חיים דרוקמן

הרב הראשי חלק על עמדתו. הרב חיים דרוקמןצילום: יעקב כהן/פלאש 90

לדבריו, "הרבנות הראשית לישראל היא הבלעדית המוסמכת לענייני גיור. לא יתכן שאדם שאינו תלמיד חכם יכתוב מתווה גיור בלי להתייעץ עם תלמידי חכמים סביבו. משה ניסים הקיף עצמו ביועצים רבים חילונים ואחרים, לא לקח אף ראש ישיבה או דיין שייעץ לו איך. לא רציתי לקבל אותו. אחרי לחץ מצד ראש הממשלה, הסכמתי לקבל אותו רק כי ראש הממשלה ביקש. עשו מזה פוליטיקה, ראש הממשלה לחץ, אז קיבלתי אותו".

כדוגמא לכך שהשר לשעבר פעל בצורה הפוכה ממה שהורה לו, ציין הרב יוסף, "אמרתי לו שאסור שרבני ערים יגיירו – וכתב בדיוק ההפך. פשוט מדהים. על זקני רבנות הציונות הדתית שהצהירו כי הם תומכים במתווה אמר כי "יש רבנים שחושבים שאנחנו עדיין נמצאים בגלות. אומרים שיש מתווה אז צריך לנצל את ההזדמנות כי אחרת בג"ץ יכיר ברפורמים. זו גישה גלותית".