הרב יוסף לרבני ערים: "עשו עבודתכם נאמנם ולא נצטרך את חוק המרכולים"

הרב הראשי לישראל התייחס לחוקי השבת שעוברים בכנסת וציין כי אם הרבנים יקרבו את התושבים לשבת, "לא יהיה נדרש לחוקק חוק המחייב את שמירת השבת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/01/18 08:07 כב בטבת התשעח

הרב יוסף לרבני ערים: "עשו עבודתכם נאמנם ולא נצטרך את חוק המרכולים"
מעדיף להימנע מחוקים על השבת. הרב יוסף, צילום: דוברות הרבנות הראשית

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, התייחס אמש בכנס רבנים למחלוקת סביב השבת ולחוק המרכולים, שעבר הבוקר (שלישי) בכנסת, בהובלת סיעת ש"ס.

"עליכם מוטל התפקיד של לקרב את בני העיר לשמירת השבת ולחזק אותם", הוא אמר בכינוס השנתי של איגוד וועד רבני הערים בארץ ישראל.

לדבריו, אם הרבנים יצליחו במשימתם לא יהיה צורך בחוקים כמו חוק המרכולים, "תמשיכו לעשות את מלאכתכם נאמנה - אז לא יהיה נדרש לחוקק את חוק המרכולים, תאהיבו את היהדות והתורה על עם ישראל".

"תעשו את עבודתכם נאמנה ואז לא יהיה נדרש לחוקק חוק המחייב את שמירת השבת. אווירת השבת ברחבי העיר תלויה בכם", חזר הרב והדגיש.

בכנס הציג הרב דוד אוחיון, רבה של אלפי מנשה, יוזמה חדשה להקמת וועדת אתיקה של רבני הערים לבחינת מקרים בהם עולה חשש כנגד רב שאינו מבצע את תפקידו כהלכה.

לדבריו, היוזמה עלתה בעקבות היעדר מנגנון ראוי לטיפול משמעתי במקרים של נושאי תפקידים רבניים שכשלו, ונועדה לבלום יוזמות חריפות יותר של אישי ציבור שטובת הרבנות אינה לנגד עיניהם.