הרב יוסף: להתנגד בכל תוקף למתווה הגיור

בפגישה עם חברי האיחוד הלאומי הדגיש הרב הראשי לישראל את הצורך להתנגד נחרצות למסקנות ועדת ניסים בנושא הגיור. "תשמרו על הדת כאן במדינה, אתם שליחים של עם ישראל", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/18 11:32 ז בתמוז התשעח

הרב יוסף: להתנגד בכל תוקף למתווה הגיור
הרב יצחק יוסף בפגישה עם חברי האיחוד הלאומי, צילום: האיחוד הלאומי

יו"ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל, וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'  נפגשו אתמול (ג') עם הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, ושוחחו עמו על נושא הגיור שעלה לאחרונה לכותרות בעקבות פרסום מסקנות הוועדה לבחינת הנושא.

בפגישה שהתקיימה בלשכתו בבניין הרבנות הראשית בירושלים, הציג הרב יוסף בפני השניים את הבעיות החמורות במתווה הגיור שהגיש השר לשעבר, משה ניסים, שעומד בראש הוועדה, והדגיש את הצורך לבטלו לחלוטין.

הרב יוסף הבהיר את החשיבות של שמירת מערך הגיור תחת הרבנות הראשית לטובת הגיור ולטובת אחדותו של עם ישראל, והדגיש את החשיבות להתנגד בכל תוקף למתווה הגיור של ניסים. במהלך הפגישה הוסכם לקדם חוק גיור ממלכתי שיסדיר את המערך תחת הרבנות הראשית בלבד. בנוסף נדונו בפגישה עניין הכשרות הממלכתית  וסוגיות נוספות שעל הפרק.

הראשון לציון חיזק את ידי השר אריאל וחבר הכנסת סמוטריץ' בעמידתם האיתנה למען חיזוקה של הרבנות הראשית, ואמר: "אני מאחל שתהיה לכם סיעתא דשמיא. שהקב"ה יברך אתכם בעצה טובה. שתעשו למען עם ישראל. תשמרו על הדת כאן במדינה. 

"אתם שליחים של עם ישראל, תחזקו את הרבנות בכל התחומים: בגיור, בכשרות ובכל תחומים. בזכות זה תהיה לכם ברכה והצלחה בכל מעשי ידיכם. הקב"ה ימלא משאלות לבכם לטובה ולברכה, בריאות איתנה, אריכות ימים ושנים. שתהיה לכם ברכה והצלחה".

במפלגת האיחוד הלאומי אמרו לאחר הפגישה כי "עם כל ניסיונות הכרסום של ארגוני הקרן החדשה, הרפורמים והשמאל הקיצוני חשוב להדגיש - הרבנות הראשית היא זו שתשמור על ישראל יהודית. כך בגיור, בכשרות, בנישואין, בגיטין ועוד.

"אנו מחזקים את ידי הרבנים הראשיים בעמידתם האיתנה באתגרים השונים. נמשיך לפעול יחד לחיזוק זהותה היהודית של המדינה".