הרב טאו לקראת חנוכת בית המדרש החדש: "נראה שיש לנו רוח גדולה שצריך להוציא אותה אל הפועל"

תלמידי הר המור מתכוננים לחנוכת בית המדרש החדש בשכונת הר חומה. הרב טאו התייחס למטרת הישיבה בשיעור שנתן ואמר: "בעזרת ה' היא תאיר משם, אם אנחנו נמסור את הנפש, נשקוד, לא בדמיונות אלא באמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/17 17:39 כד בתמוז התשעז

הרב טאו לקראת חנוכת בית המדרש החדש: "נראה שיש לנו רוח גדולה שצריך להוציא אותה אל הפועל"
הבנין החדש של ישיבת הר המור, צילום: באדיבות המצלם

ישיבת הר המור עברה בירושלים כבר מספר תחנות, מאז נוסדה בשנת 1997. הראשונה בשכונת בית וגן ולאחריה בשכונת קרית יובל.  בסוף חודש אב בחנוכת בית חגיגית תגיע למשכן הקבע שעמלו על בנייתו בשנים האחרונות.   

בל' מנחם אב במעמד הרבנים הראשיים ומכובדים נוספים תתקיים חנוכת המבנה המפואר שהוקם בשכונת הר חומה. המבנה כולל מלבד בית מדרש גדול וחדרי כיתות גם פנימיות ודירות לאברכי הישיבה. בתחילת זמן אלול, כך על פי אנשי הישיבה, צפויים להתחיל כ-600 תלמידים את שנת הלימודים הישיבתית.

הרב צבי טאו

הרב צבי טאו                                                                                                      צילום: באדיבות המצלם

באחד השיעורים השבוע התייחס נשיא הישיבה, הרב צבי טאו לבניין החדש אגב שיעור בו נשאל על ידי אחד התלמידים "איך משפיעים על העם ,איך מגלים את הצד הבריא שלו?"

בתשובתו פירט הרב מהם השלבים בדרך להשפעה: "קודם כל צריך למלא את עצמנו. אח"כ יבוא שלב שכ"כ תהיה מלא ומבין את המצב וכואב את המצב ותרצה להאיר ולרומם את עם ישראל אז ה' יתן לך גם את היכולת ואת הכוח ותתייעץ ותלמד הרבה ותהיה לך גם שפה ברורה".

הרב הסביר את כוונתו של הראי"ה קוק זצ"ל כשפירט את אופי הישיבה שביקש להקים: "היה אחד שכתב לרב קוק - לפי מה שאתה כותב יפוצו כולם ויתחילו להיות מפיצים ומסבירים ומקרבים רחוקים, ומה עם הלימוד? אז הרב עונה לו לא הבנת אותי: "מאחר שזאת היא כל עיקרה של הצורה החדשה שאני חפץ בישיבה, דהיינו שיהיה שורר בקרבה עוז החיים הראוי לשמעתתא דבעיא צילותא ושמחת לב", אז צריך עוז ושמחה. קודם כל בשביל הלימוד בעצמו. "אין בישיבה כזו שום מניעה באופן שלא תוכל לתת לנו בקיאים בתורה בבבלי וירושלמי שכל חפצם בחיים הוא להבין ולהשכיל בדברי תורה", זה פשיטא, בזה לא באתי לחדש, זה צריך לשמר ולהוסיף על זה.

 "לא יכול להיות חסר בה", בישיבה שאני אקים, "הרוח הגדול אשר יעטר חכמים גדולים, ודווקא בישיבה כזו יכול להתקיים התוך", הכוונה הפנימית, אדם כי ימות באוהל, אדם שיש לו את כל החיוניות הדרושה, "המטה את כוחותיו ותשוקותיו לא להוללות וסכלות", לא יושב כל הזמן מול המסך, "אלא לעמלה של תורה", את מה הוא ממית? את ההוללות ואת הסכלות".

 

"אבל מי שאין לו הרגשת חיים", שאין לו עוז, הוא רפוי וחלש ובשום דבר בעולם הוא לא מתעניין והוא לא אדם תוסס עם הרבה כוחות, "הוא לא יכול להיות אדם שימות באוהל", כי הוא כבר מת עכשיו. "והמצוינים בישיבה כזו כמו שאני שואף להקים, לא יוכלו להיות ממוצעים", כאלה פרווה, לא ככה ולא ככה, כאלה לא מתלהבים על שום דבר ולא אש ולא עוז והם בינוניים, ממוצעים, כאלה חלשים, "שהם כמו קדירה דלא חמימא ולא קרירא, כי אם יהיו גיבורים כאריות במלחמתה של תורה ומלאים חפץ לרומה ולשגבה על אדמת הקודש", שכל המדינה תהיה מלאה בעוז של תורה, וקהילות של תורה, ותלמודי תורה וישיבות וכוללים, "לא משום פניה ותכלית של רבנות", גאווה וכבוד, "כי אם מפני אהבת ה' יתברך, אהבת התורה, אהבת ישראל וארץ ישראל הבוערת בקרבם...", זה מטרתנו בישיבה. גם מטרתכם. כל הישיבות ככה צריך שיהיו".

לסיכום התייחס הרב גם לגדלות של הבניין החדש אליו יעברו התלמידים בסוף חודש אב: "ברוך ה' בשביל זה יש לנו ישיבה, היא תגדל, היא נכנסת למקום חדש. בעזרת ה' היא תאיר משם, אם אנחנו נמסור את הנפש, נשקוד, לא בדמיונות אלא באמת. אם זכינו לבניין כזה גדול כנראה שיש לנו רוח גדולה שצריך להוציא אותה אל הפועל ולממש אותה. צריך בשביל זה כלים כאלה. בעזרת ה' נעשה ונצליח כולנו ביחד".