הרב אלי סדן: הדיווחים כי אני מתנגד לאיחוד עם עוצמה - שקריים

בתגובה לדיווחים כי ראש המכינה בעלי, הרב אלי סדן, פועל למניעת אישור הסכם האיחוד בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לעוצמה יהודית, אומרים בסביבתו של הרב סדן כי הדיווח שקרי, וכי סוגיית האיחוד נתונה בידיהם של פרץ וסמוטריץ'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/02/19 14:27 טו באדר א'

הרב אלי סדן: הדיווחים כי אני מתנגד לאיחוד עם עוצמה - שקריים
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הבחישות והמגעים לאיחוד במפלגות הימין לא פוסקים, ונראה כי עד מחר (ה') בשעה 22:00, המועד הסופי להגשת הרשימות, לא תסתיים הסאגה, שלא מוסיפה כבוד לאף אחד ואחת מן המעורבים. בשעה זו מתקיימת פגישת הבכירים בבית היהודי, יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ, וחברי הכנסת מוטי יוגב וניסן סלומיאנסקי, עם ראש הממשלה נתניהו, שדחה לשם כך את נסיעתו לרוסיה. נתניהו מבקש ללחוץ על חברי הבית היהודי, המתנגדים לריצה המשותפת עם עוצמה יהודית, לאשר אותו, במטרה למנוע בזבוז קולות לגוש הימין.

על רקע אישור ההסכם בעוצמה יהודית, ולקראת כינוס מרכז הבית היהודי הערב בו יובא האיחוד לאישור המרכז, דווח מוקדם יותר בחדשות 13 כי ראש המכינה בעלי, הרב אלי סדן, שעמד מאחורי הקמת הוועדה המסדרת בבית היהודי ובחירתו של הרב רפי פרץ לתפקיד, פועל במרץ למנוע את אישור הסכם האיחוד. 

ראשי

האיחוד יאושר? ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גבירצילום: הדס פרוש, Flash90

בסביבתו של הרב אלי סדן זועמים על הפרסום ומכנים אותו 'שקרי', לדבריהם, גורמים עלומים התחזו לרב אלי סדן, והפיצו הודעות שכביכול יצאו מהטלפון של ראש מכינת עלי, ולפיהן הרב סדן קורא לציבור להתנגד לאיחוד עם עוצמה יהודית.

על פי המקורבים, הרב אלי סדן מבהיר בזאת כי מדובר בהודעות שקריות. הרב סדן פעל לשיקום הבית היהודי, בחירת הרב רפי פרץ ליו"ר המפלגה והריצה המשותפת עם האיחוד הלאומי . כל סוגיית האיחוד עם עוצמה יהודית מסורה כעת לידיהם של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'.

כזכור, בשבוע שעבר נטען כי הרב סדן פועל למנוע את האיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, על רקע איבתו ליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ'. בראיון לחדשות כיפה הכחיש הרב סדן את הדברים, ואמר על סמוטריץ': "אני חושב שהוא בחור מוכשר, ירא שמיים, אדם טוב, יפה, שעושה המון דברים טובים לטובת הציונות הדתית ואני בעדו".