הרב אליהו: "יש טרור של הלהט"בים על המערכת. המילה חולה היא מעודנת"

רב העיר צפת ניסה להסביר את מטרת מכתב התמיכה בשרה שקד ותקף את הקהילה הלהט"בית, "ילד צריך את התכונות שיש לנשים ואת התכונות שיש לגברים. אי אפשר לקחת לו חצי ממה שהוא צריך לקבל". ארגונים להט"בים דתיים הגיבו על המכתב: "ימים של חשבון נפש והזדמנות לבנות גשרים של מחלוקת לשם שמיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/17 09:37 ג באב התשעז

הרב אליהו: "יש טרור של הלהט"בים על המערכת. המילה חולה היא מעודנת"
הרב שמואל אליהו, צילום: באדיבות המצלם

רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, התראיין הבוקר (רביעי) לגלי צה"ל, והסביר את מהות מכתב התמיכה שפרסמו אמש שורת רבנים בשרת המשפטים איילת שקד, בנוגע לעמדת משרדה שאוסרת אימוץ ילדים במשפחות להט"ביות.

הרב אליהו ציין כי מטרת המכתב הייתה "לחזק את השרה על האמירה שמייצגת את הרוב הבריא בעם".

כשהוא נשאל על ידי המראיין ניב רסקין מה הכוונה למילה בריא הוא הסביר כי "הכוונה בבריא זה לגבר ואישה, ולא דבר שלא מביא חיים לא מביא ילדים ולא שמחה. המילה חולה היא מעודנת והתופעה הזאת בהחלט מצריכה טיפול".

לדבריו, הוא שואב את עמדתו "מערכי יהדות בני אלפי שנים. באופן אישי אנו מכבדים כל אדם, אך מבחינת החברה אנחנו צריכים לחנך ולשאוף משפחה של גבר ואישה שיכולים להביא חיים לעולם. הקב"ה לא ברא את היכולת להקים משפחה בעזרת שני גברים. מי שאומר שנשים וגברים הם אותו הדבר מסמא את עיני הציבור".

כשנשאל האם זוג גברים או נשים לא יכולים לגדל בשמחה ילדים הוא אמר: "אנחנו לא מכלילים, אך הסטטיסטיקה אומרת שמשפחות חד מיניות מחזיקות הרבה פחות זמן. אבל זו לא השאלה המרכזית. ילד צריך לשאוב את התכונות המקסימות שיש לנשים ואת התכונות החשובות שיש לגברים וכך תהיה לו נפש בריאה ושלימה. אי אפשר לקחת לו חצי ממה שהוא צריך לקבל".

לטענתו, "הרעש שעושים בקהילה הוא גדול אך הם בקושי עוברים את אחוז החסימה. העובדה שיש תכונות נשיות וגבריות הן לא המצאה שלי, צריך רק לפקוח עיניים ולראות את המציאות. גם ב-2017 האמת תישאר אמת וגם בעוד אלף שנה".

כאן עבר הרב אליהו לתקוף את התנהלות חלק מהקהילה הלהט"בית ואף התייחס לעימות שהיה לו בשבוע שעבר בכנס רבניות בנושא, "יש טרור של הלהט"בים על המערכת. היום אסור להביע דעה על הקהילה הלהט"בית. לא כולם אבל לפחות חלקם לא מאפשרים לאחרים להביע דעה. באה פעילה להט"בית בכנס של 300 רבניות וביקשה לפוצץ את הכנס. מאיפה התעוזה? מאיפה החוצפה? מאיפה הרשעות? מישהו בא לפוצץ כנס שלך?"

אמש פורסם מכתב רבנים שהביע תמיכה בשרת המשפטים איילת שקד. "בימים אלה", נכתב, "בהם עולים קולות המבקשים לשנות את מנהג המדינה באופן המנוגד למוסר האנושי שמקורו בתורתנו הקדושה, אנו מחזקים את ידיה של שרת המשפטים איילת שקד על שמירתה את ערכי ישראל ועל עמידתה האיתנה לשמירת התא המשפחתי המסורתי והערכי, כראוי לנציגת המפלגה הציונית דתית בכנסת ישראל".

על המכתב היו חתומים בין היתר רבנים בכירים כמו הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור, הרב אליעזר ולדמן, הרב חיים שטיינר, הרב אליקים לבנון, הרב אלי סדן, הרב שמואל אליהו, הרב דוד דודקביץ', רבני ישובים וראשי מכינות נוספים.

בתגובה למכתב אומרים בארגונים 'בת-קול – ללסביות דתיות' ו-'חברותא – הומואים דתיים' כי "ימים אלה, ימי בין המיצרים, ימים בהם אנו נוהגים אבלות לזכר תקופה קשה, אחרית ימי בית שני, תקופה שבה המוסר האנושי נדחק לקרן זווית ונרמס ברגל גסה מתוך תפיסת עולם החרדה לטהרת כלים יותר מלשפיכות דמים, הם ימים של חשבון נפש והזדמנות לבנות גשרים של מחלוקת לשם שמיים".

 

לדבריהם, "עיר הקודש שוקקת אירועים ובהם דוברים ודוברות, יחד שבטי ישראל ואפילו מצעד אחד הקורא לאהבת חינם וסובלנות ומוקדש כולו לעיסוק ביחס שבין להט''ב לדת. תהא עמדתכם אשר תהא, בואו לדבר איתנו! לא עלינו".

 

לסיום הם מציינים כי "במצעד שיתקיים בעוד כשבוע בירושלים יתנוססו דגלי חברותא ובת-קול, ארגוני הקהילה הדתית הגאה, המייצגים א/נשים המבקשים דרכים לחיי דת ומסורת, לחיים של דבקות בה' ולחיי משפחה יהודית-ערכית. אנו קוראים לכל החפצים בכך, להצטרף אלינו בשלל האירועים".