מסמנים את המנהיגה הבאה? רבנים חרד"לים מביעים תמיכה באיילת שקד

הרבנים חיזקו את עמדת המדינה האוסרת אימוץ ילדים על ידי הקהילה הלהט"בית ובחרו לציין דווקא את שרת המשפטים, "על שמירתה את ערכי ישראל, כראוי לנציגת המפלגה הציונית דתית בכנסת ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/17 20:47 ב באב התשעז

מסמנים את המנהיגה הבאה? רבנים חרד"לים מביעים תמיכה באיילת שקד
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הסערה סביב עמדת המדינה בנושא האיסור על בני זוג מאותו המין לאמץ ילדים, בחרה הערב (שלישי) קבוצת רבנים מהאגף השמרני של הציונות הדתית, להביע את תמיכתם לא ביו"ר הבית היהודי אל דווקא בשרת המשפטים איילת שקד.

"בימים אלה", פתחו הרבנים, "בהם עולים קולות המבקשים לשנות את מנהג המדינה באופן המנוגד למוסר האנושי שמקורו בתורתנו הקדושה, אנו מחזקים את ידיה של שרת המשפטים איילת שקד על שמירתה את ערכי ישראל ועל עמידתה האיתנה לשמירת התא המשפחתי המסורתי והערכי, כראוי לנציגת המפלגה הציונית דתית בכנסת ישראל".

על המכתב חתומים בין היתר רבנים בכירים כמו הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור, הרב אליעזר ולדמן, הרב חיים שטיינר, הרב אליקים לבנון, הרב אלי סדן, הרב שמואל אליהו, הרב דוד דודקביץ', רבני ישובים וראשי מכינות נוספים.

בהמשך נכתב כי "תורתנו הקדושה מהווה מגדלור ומצפן מוסרי לעם ישראל ולעולם כולו ועל כן ראוי שבמדינת ישראל נעמוד על המשמר לחיזוק ערכי המשפחה ושמירת המרחב הציבורי המכבד את ערכי המוסר האנושי והיהדות. אנו מחזקים את כלל נבחרי הציבור הפועלים בדרך זו".

כזכור בשבוע שעבר פורסם כי המדינה הציגה את עמדתה בנושא הרחבת מעגל זוגות מאמצי הילדים, ולצד התרת הנושא עבור בני זוג הידועים בציבור, היא הותירה את האיסור על בני הקהילה הלהט"בית על כנו.

בהמשך בת זוגתה של יועצת התקשורת של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, פרסמה פוסט שמתח ביקורת על ההחלטה, פוסט שהוביל את בנט להתקשר למקורבתו ולתמוך בה ובמשפחתה. שר החינוך התייחס לנושא ואמר: "אני מעריך אנשים לפי אופיים ולא לפי דתם, צבע עורם או נטייתם המינית. אני מקווה שכך ינהגו כולם"