הקצין הדתי שיצא במפתיע להגנת יאיר גולן

"מבוכה זעזוע וכאב חד", כך הגדיר סא"ל במיל' שלום איזנר את הרגשתו על רקע המכתב ששלחו משפחות שכולות לשר הביטחון בדרישה שלא ימנה את האלוף לרמטכ"ל, "משפחות שכולות היקרות לנו מאוד הייתכן שהשתמשו בכן??"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/08/18 11:02 ב באלול התשעח

הקצין הדתי שיצא במפתיע להגנת יאיר גולן
מתייצב לצדו של גולן. איזנר, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

דמות מפתיעה יצאה אמש (ראשון) להגנתו של האלוף יאיר גולן, מפני המשפחות השכולות שיצאו נגד מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל, סא"ל במילואים שלום איזנר.

"מבוכה זעזוע וכאב חד הכה בי הערב כשראיתי את המכתב נגד האלוף יאיר גולן", כתב איזנר בדף הפייסבוק שלו, "מפקד משכמו ומעלה אמיץ לב ישר דרך שכל חייו פעל למען ביטחון העם והארץ. ששם נפש בכפו לא אחת לשמירת חיינו וחיי חייליו. איך ניתן לטעון שאינו ראוי????"

דבריו של הקצין בדימוס נכתבו בתגובה לפניית כמאה משפחות לשר הביטחון אביגדור ליברמן בדרישה שלא ימנה את האלוף כמחליפו של רא"ל איזנקוט בטענה שהוא "מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני זו של חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומסכנים את גופם ונפשם".

מתנגדים למינויו. גולן עם נתניהו

מתנגדים למינויו. גולן עם נתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

איזנר, בנו של הרב בני איזנר זצ"ל שהתפרסם בזמן שהיה סמח"ט הבקעה לאחר שהיכה פעיל שמאל דני שהתגרה בו במהלך הפגנה, תהה האם לא השתמשו במשפחות השכולות לצרכים פוליטיים, "משפחות שכולות היקרות לנו מאוד הייתכן שהשתמשו בכן?? הייתכן שהוטעתן??".

לדבריו, "אין כאן רק פגיעה באלוף יאיר גולן זאת לדעתי פגיעה קשה בצה"ל כולו התערבות לא ראויה נגד מפקד ראוי שהוביל רבים במסירות למען ישראל וניצחון צה"ל שחינך לערך הניצחון לא פעם גם עם הידיעה שלא כל מטרה מקדשת כל אמצעי".

בהמשך הוא פנה לארגון שעמד מאחורי הפניה לליברמן וטען, "'אם תרצו'- (שלדעתי יש לה זכויות רבות) הפעם טעיתם בגדול הבחירה בחיים קודם כל שמירה על אחדות הצבא והשימוש במשפחת השכולות לניגוח אלוף בצה"ל היא שימש פסול הפוגע הן בצה"ל והן בקדושת השכול הישראלי הרי בקלות ניתן להחתים משפחות לתמיכה באלוף האת זה אתם רוצים??? יאיר גולן האלוף - באם תיבחר נלך אחריך באש ובמים למען ביטחון ישראל".