הקטין החשוד ברצח פלסטינית - יישאר במעצר

בית המשפט דחה את ערעורו של הקטין שנמצא במעצר, בחשד לרצח הפלסטינית ביידוי אבנים בחודש שעבר. עורך דינו: "ש כאן מהלך וניסיון לעשות תקדים מסוכן מאד על הגב של הקטין הזה. נשקול לערער לבית המשפט העליון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/19 12:24 ז בשבט התשעט

הקטין החשוד ברצח פלסטינית - יישאר במעצר
הפגנה נגד מעצר הנערים, בשבוע שעבר, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה את הערר שהוגש על הארכת מעצרו של הקטין העצור בידי השב"כ. והקטין ימשיך להיות במעצר. כזכור, לפני כשבועיים נעצר הקטין, תלמיד ישיבת 'פרי הארץ' ברחלים, יחד עם עוד ארבעה מחבריו, בחשד למעורבות ברצח הפלסטינית עאישה א-ראבי. מעצרם עורר הד רב, גם בעקבות ההפגנות שמחו על שלילת זכותם לראות עורך דין והטענות שהם נחקרים בעינויים. בסוף השבוע שוחררו ארבעת הקטינים האחרים ואילו האחרון נותר במעצר.

עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו תקף את ההחלטה: "לפני מספר דקות בית המשפט המחוזי דחה את הערר שאנחנו הגשנו. אנחנו סוברים שמדובר בטעות, אני חושב שהעובדות מאד ברורות. יש כאן מהלך וניסיון לעשות תקדים מסוכן מאד על הגב של הקטין הזה, של העורר הזה, אך ורק בגלל שמדובר בתיק חמור ותקשורתי. 
מבחינה המשפטית אין שום הצדקה למעצר הזה, בן אדם שיושב שבוע לא נחקר, אין שום פעולות שהוא יכול לשבש. בגלל שהמדינה מחפשת באדמות ניכר איזה שהוא בדל ראיה או מומחה שיחתום להם על איזה מסמך והם לא מצליחים לעשות את זה, אז הוא לא צריך לחכות במעצר בגלל העניין הזה".

https://youtu.be/ZAMRYtKjbWw (צילום: חוננו)

עוד הוסיף קידר כי נבדקת האפשרות לערער לבית המשפט העליון: "אנחנו כמובן נשקול אם יש צורך לערער בשנית לבית משפט העליון שכבר הוכיח שהוא כן מתעניין במצבו של הקטין, ויכול להיות מאד שהוא יתערב ולעשות קץ למעצר הממושך והמיותר הזה".