הצעת חוק: גירוש מיידי של משפחות מחבלים

על רקע פסיקת בג"ץ, כאילו המדינה אינה רשאית להחזיק גופות מחבלים, מציע ח"כ יוגב לגרש משפחות מחבלים בתוך שבוע כדי להגביר את ההרתעה, "אם ידע המחבל שאם יבצע פיגוע משפחתו תגורש, הוא ישקול את מעשיו בשנית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/12/17 09:59 כט בכסלו התשעח

הצעת חוק: גירוש מיידי של משפחות מחבלים
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

על רקע פסיקת בג"ץ שתחייב את המדינה להשיב גופות מחבלים, תונח היום (א') על שולחן ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי שמטרתה לאפשר גירוש משפחות מחבלים מישראל.

לפי הצעת החוק יגורשו בני משפחה מדרגה ראשונה של מחבל שביצע רצח בתוך שבוע מביתם. יוגב פירט את הסיבה לגירוש החפוז בכך שהמהלך יצור הרתעה גדולה, בניגוד למצב הקיים.

"בגירוש מיידי של משפחת המחבל הרוצח יש הרתעה והיא מצילת חיים", נכתב בהצעה, "אך כשההליך המשפטי נמשך שבועות וחודשים, ההרתעה אובדת. בגירוש מאוחר אין הרתעה, אלא רק גריצת כעס והתססה בקרב בני המקום והסביבה".

הריסת בית המחבל

לא רק להרוס אלא גם לגרש. ארכיון הריסת בית המחבלצילום: דובר צה"ל

חבר הבית היהודי התייחס ליוזמתו ואמר כי "הצעת החוק שבאה לאפשר גירוש משפחות מחבלים רוצחים ממקום מושבם באה לתקן תקלה שהביא עלינו בג"ץ, כאשר אסר על גירושם של מחבלים לחוץ לארץ או לרצועת עזה. גירושם של משפחות מחבלים הוא עוד כלי בארגז הכלים שבא להרתיע ולמנוע מהמחבל לבצע את זממו, ובא להציל חיים".

לדבריו, "אם ידע המחבל שאם יבצע פיגוע משפחתו תגורש, ומצבה יעורער, המחבל ישקול את מעשיו בשנית. כך היה בעבר, ואת הכלי הזה יש להוסיף ולהכניס לארגז הכלים כדי להוסיף יותר הרתעה ולהציל חיים. זו מטרת החוק וכוונתו ואני מקווה כי הוא אכן יאושר".

כזכור בשבוע שעבר קבעו שופטי בית המשפט העליון, יורם דנציגר וג'ורג' קרא, כי החזקת גופות מחבלים על ידי המדינה נעשית בלא סמכות. השופטים פסקו, בניגוד לדעתו של השופט ניל הנדל שהיה בדעת מיעוט, כי ישראל אינה יכולה להשתמש בגופות מחבלים לצורכי משא ומתן. כמו כן הקציב בג"ץ למדינה חצי שנה לנסח חוק חדש שיעמוד בקריטריונים בינלאומיים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן