הפרדה בהצגה? "דתופוביה פראית"

מנכ"ל תאטרון "אספקלריא" הגיב לטענות על הדרת נשים באירוע ליום ירושלים שהתקיים בכפ"ס, וכינה אותן "פייק ניוז". לדבריו, "הפחד מפני מפלצת ההדתה ניזון מעפיפוני תבערה המופרחים לחלל דרך קבע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/18 11:52 כט באייר התשעח

הפרדה בהצגה? "דתופוביה פראית"
חגי לובר, צילום: מוקי שוורץ

"פייק ניוז", כך הגדיר אמש (א') מנכ"ל תאטרון "אספקלריא", חגי לובר, את הפרסומים השונים אודות הדרת נשים באירוע לציון יום ירושלים שהתקיים בכפר סבא, בו הועלתה גם ההצגה "איזו מדינה" של התאטרון. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב כי "הפחד מפני מפלצת ההדתה ניזון מעפיפוני תבערה המופרחים לחלל דרך קבע".

בכמה כלי תקשורת פורסם כי במהלך האירוע שהתקיים אתמול בהשתתפות תלמידי תיכון דתיים וחילוניים, אולצו הבנים והבנות לשבת בהפרדה, זאת בניגוד לרצונם של חלק מהתלמידים החילוניים. תלמידים שלא אהבו את המהלך סיפרו בזעזוע כיצד מוריהם לקחו חלק פעיל בהקפדה על ההפרדה, והביעו מורת רוח מעצם הישיבה הנפרדת. 

"כן כן, זו הייתה ההצגה שלנו 'איזו מדינה' בכפר סבא, שזכתה לכותרת 'הפרדה בהצגה' על ידי ערוץ עשר, עיתון הארץ ופוליטיקאי אלמוני ממרצ, שעשו עליה סיבוב", פתח לובר את הפוסט שבו התייחס לאירוע. 

https://www.facebook.com/hagaylo/posts/1783641221696669

"לא ארגנתי את האירוע בכללותו, אבל כצופה מהצד אני יכול לומר שבהחלט היו בנות שישבו מקדימה בין הבנים שלא כפי שנטען, ובכלל להגיד שהאירוע סבל מהדרת נשים זה פייק ניוז מהסוג החביב על עיתונאי ישראל. בנות ישבו עם בנים, בנות עלו לבמה והקריאו קטעים על ירושלים, בנות נאמו, ואפילו שרו עם הבנים את השירים שמלווים את ההצגה", הוסיף.

לדבריו, "הסיפור האמיתי שהיה בכפר סבא לא טמון בעובדות שהיו או שלא. הסיפור האמיתי הוא הדתופוביה הפראית שפשטה בחלקים מהחברה החילונית, אותם חלקים עומדים אחוזי אימה מההדתה הנוראה שזקני ציון זוממים להפיל עליהם. כאילו שמישהו רציני מעלה בדעתו ששעה של ישיבה נפרדת תביא בכנפיה גם ציציות או חצאיות רח"ל. הפחד מפני מפלצת ההדתה ניזון מעפיפוני תבערה המופרחים לחלל דרך קבע על ידי אנשים שריח רע של שנאה לכל דבר יהודי נודף מהם. הפעם אנחנו חטפנו. מי יהיה הבא בתור?".

לצד דבריו הוסיף לובר תגובה של תלמידה בבית הספר כצנלסון שהשתתפה באירוע. "וואו לאן לקחתם את זה! אני תלמידה בכצנלסון ולא הייתה שום כפייה דתית!", כתבה התלמידה. "חבל שביום שבו היינו אמורים להכיר את האחר ולכבד שום כבוד לא נותנים. ואם היינו בטיול שנתי והיינו נכנסים למסגד והיא מבקשים מאיתנו להוריד את הנעליים כדי לכבד זה היה בסדר?", הוסיפה.

לדבריה, "רק מדברים כל היום על שוויון, אחווה ואחדות. שקל לא שוות המילים שלכם. אבל חס וחלילה אם זה דתיים, מהעם שלכם אז לכבד זה לא אפשרי – מלחמת אחים זה מה שאתם רוצים? די לצביעות. מה רציתם, שהדתיים ישבו בצד, בנפרד, כי כמה חילוניים לא רצו לכבד אותם? זה כבר היה בושה אם זה היה קורה".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן