הפגנות, זיופים והשחתה בקלפי: אירועים חריגים ביום הבחירות

הפגנה דרוזית במג'דל שמס, ניצול של בעלי מוגבלויות בירושלים ופתקים שנעלמו מהקלפי בבית שמש. מספר אירועים מפרים את סדר היום התקין של הבחירות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/18 17:02 כא בחשון התשעט

הפגנות, זיופים והשחתה בקלפי: אירועים חריגים ביום הבחירות
בחירות לרשויות המקומיות, צילום: shutterstock

בירושלים התקיימו מספר אירועים שהפרו את סדר הבחירות התקין. עו"ד מטעמו של המועמד לראשות עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, שיגר מכתב למנהל הבחירות בעיר ובו ציין דיווחים על זיופים וניסיונות להכשיל את מערכת הבחירות בתוך הקלפיות תוך כדי השחתת הפתקים, ערבובם עם פתקים אחרים והעלמת פתקים. בנוסף התקבלו דיווחים על ניצול ציני ומכוער של פעילים המביאים אנשים בעלי מוגבלויות שכלית ומצביעים בשמם כאשר המצביעים אינם נמצאים מאחורי הפרגוד 

בתנועת התעוררות מסרו: ״ההתנהלות המתוארת מהווה פגיעה חמורה בטוהר הבחירות ואף יש בה כדי להביא להטיה ממש של תוצאות הבחירות. אנו דורשים מועדת הבחירות וגורמי אכיפת החוק להגביר באופן דחוף את הפיקוח בשטח, לפעול למניעת ההתנהלות החמורה המתוארת ולהביא למיצוי הדין עם העבריינים"

עוד בירושלים: בשעות הבוקר עצרה המשטרה 2 חשודים רכובים על אופנוע, שעל פי החשד, התיזו גז מדמיע בסמוך לקלפיות במרכז ירושלים.

טענות נוספות לאי סדרים הגיעו מכיוון סיעת מאוחדים שטענו כי אלפי פתקים של הסיעה נעלמו מקלפיות ברחבי העיר. המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ', אף הגיש תלונה רשמית לוועדת הבחירות בדרישה לעצור את ההצבעה בקלפי בנווה יעקב.

"לצערי הרב, הוא אמר, "יש גורמים חסרי מעצורים שמנסים לעוות את רצון הבוחר על ידי פעולות בלתי חוקיות חסרות רסן. לא יעזור להם! על אפם וחמתם של אותם עבריינים - שאנו מכירים את זהות שולחיהם - תנועת מאוחדים  ק תיתן תשובה ניצחת לאותם עבריינים עם סגירת הקלפיות".

בבית שמש: 300,000 פתקים של המועמדת לראשות העירייה, עליזה בלוך, נעלמו והמטה נאלץ להדפיס פתקים נוספים באמצע יום הבחירות. בנוסף תומכיה החרדים של המועמדת, בשכונות החרדיות ,שבו לביתם לאחר שספגו איומים או לאחר שהגיעו וראו שאין פתקים של עליזה בלוך. בעקבות זיוף פתקים והעלמות פתקים הגשנו תלונה למטה הבחירות המרכזי ולמשטרה.

ברמת הגולן, כ-2000 דרוזים הפגינו היום במגדל שמס  נגד הבחירות לרשות המקומית. המפגינים רואים בהשתלבות בבחירות כהזדהות עם הריבונות הישראלית שאליה הם מתנגדים כיוון שהם רואים את עצמם כחלק מהמדינה הסורית. כוחות משטרה ישראליים נשלחו לפיזור מפגינים עם אמצעים לפיזור הפגנות. זוהי הפעם הראשונה שמתקיימות בחירות מוניציפאליות בכפרים הדרוזים בצפון. הבחירות בשניים מתוך ארבעת הכפרים הדרוזים בגולן בוטלו אחרי שהמועמדים הסירו את התנגדותם. 

בנוסף, הישראלים ניצלו את יום השבתון ובילו בשמורות הטבע וגנים הלאומים. כ-180 אלף מטיילים צבאו על הפארקים ונהנו מגון פעילויות שאורגנו במיוחד ליום זה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן