הערכות בקואליציה: בחירות בחורף הקרוב

היום תתכנס ישיבת ראשי הקואליציה, בה ידרשו ראשי המפלגות תשובה מראש הממשלה האם בכוונתו להקדים את הבחירות. שר בממשלה: "נראה כי אין מנוס מהקדמת הבחירות". נתניהו: "אין החלטה בעניין"

חדשות כיפה יהונתן קליין 07/10/18 10:44 כח בתשרי התשעט

הערכות בקואליציה: בחירות בחורף הקרוב
ממשלת ישראל. בדרך לבחירות?, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

האם הכנסת תפוזר בקרוב? ב'ישראל היום' מתפרסם הבוקר (א') ציטוט של בחיר בקואליציה, הטוען שהמערכת הפוליטית כבר עמוק בתוך קמפיין הבחירות: "אנחנו לא בחימום מנועים לקראת הבחירות, אנחנו כבר בתקופת הבחירות עצמה", אומר הבכיר. "אפשר לראות את זה כמעט מדי יום. היום נתניהו מביא לממשלה את נושא העלאת בני הפלשמורה שיש לה תמיכה ציבורית גדולה, מה פתאום הוא נזכר בזה? התשובה היא 'תקופת בחירות'. ליברמן, לפני שלושה שבועות, דיבר על פתרון לחוק הגיוס ופתאום עכשיו עולה על עץ גבוה ואומר פומבית שלא ישנה כלום בחוק. בנט התחיל קמפיין ימין וקרב על משרד הביטחון. למה? כי זו תקופת בחירות".

בישיבת שרי הליכוד הבוקר אמר ראש הממשלה: "שואלים אם יש בחירות ומתי, התשובה היא שאין החלטה"

היום תתכנס ישיבת ראשי הקואליציה, בה הם מתכוונים לדרוש מראש הממשלה תשובות באשר לשאלה האם בכוונתו לללכת לבחירות כבר בחודשים הקרובים. על פי הפרשן הפוליטי של 'החדשות', עמית סגל, בהנחה שהעילה הרשמית לבחירות תהיה חוסר היכולת להעביר חוק גיוס חדש עד המועד שקבע בג"צ (ה-2 בדצמבר), הזמן לפזר את הכנסת הוא עד לסוף נובמבר. לדבריו, הבחירות לרשויות המקומיות צפויות לגרום לעיכוב בדחיית הבחירות, מה שמחזק את ההנחה שהכנסת תתפזר בנובמבר, והבחירות יתקיימו בפברואר או במרץ 2019. כל זה בהנחה, כמובן, שראש הממשלה אכן מעוניין בהקדמת הבחירות.

שר בממשלה מעריך כי אין מנוס מהקדמת הבחירות. השר אמר ל'ישראל היום כי "גם אם ראש הממשלה לא רוצה בחירות, יש סיכוי שהרכבת הזו כבר יצאה לדרך. קשה לראות איך עובדים יחד בחודשים הקרובים". הוא הוסיף כי "גם אם בישיבת ראשי הקואליציה יחליטו כולם לעבוד ביחד, זה עלול שלא להחזיק מעמד, אז אולי אמיר אוחנה לא יעלה את חוק הפונדקאות, אבל איציק שמולי מהאופוזיציה עלול שכן, ואז מה יעשו כל אלה שחוששים מביקורת של הקהילה הגאה? יצביעו נגד ויחטפו אש?".

לדבריו, "אם יאיר לפיד, שיש לו קהל יעד דומה לשל משה כחלון, יחליט להעלות את חוק המרכולים, מי מאלו שיש להם עוד מעט פריימריז יוכל להצביע נגד הנציגים בשטח? האם כחלון יוכל להתנגד? זה מצב מסובך מאוד לפתוח איתו מושב חורף. נראה שאין מנוס מהקדמת הבחירות".