יום עיון בסימן 'העצמה נשית לצד האבל והאבדן שבשכול'

ביום עיון של עמותת 'משפחה אחת' השתתפו ד"ר יעל דורון, הפסיכולוגית של 'חתונה ממבט ראשון', הרבנית ימימה מזרחי, העיתונאית אמילי עמרוסי וג'ורדנה קטלר, בכירה בחברת 'מטא' ומאות אימהות ונשים שכולות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 22:48 ו באב התשפב

יום עיון בסימן 'העצמה נשית לצד האבל והאבדן שבשכול'
צילום: מאיר פבלובסקי

היום (ד') התקיים יום עיון לנשים של עמותת 'משפחה אחת' במלון רמדה רנסנס בירושלים. כ-350 נשים ואימהות שכולות ונפגעות טרור מכל רחבי הארץ הגיעו להשתתף בהרצאות מיוחדות של ד"ר יעל דורון, המוכרת לכולם כפסיכולוגית מהתכנית "חתונה ממבט ראשון", ג'ורדנה קטלר, בכירה בחברת "מטא" (לשעבר פייסבוק), הרבנית ימימה מזרחי וד"ר אתי אבלין, עובדת סוציאלית ומומחית לאובדן ושכול.

האירוע התקיים בהנחייתה של העיתונאית אמילי עמרוסי ובהשתתפות שנטל בלזברג, מייסדת "משפחה אחת". מטרתו של יום העיון הייתה העצמה נשית שהתקיים בסימן 'צמיחה, בחירות והתעלות' במיוחד לתשעת הימים. 

אמילי עמרוסי: איך קמים מהקרקעית, איך מעפר פורחת שושנה

מנחת האירוע, אמילי עמרוסי, פתחה ופנתה לנשים שישבו באולם: "חייתן חיים בינוניים ומעלה, אולי אפילו חיים מצוינים, בדרך כלל בחצי הכדור המואר של הגלובוס. ובבת אחת, במחי אותו פיגוע ארור, עפתן לחצי הכדור החשוך. באולם הזה יש כל כך הרבה ידע מגוף ראשון על אבל, סבל, כאב. ולצד אלו – את הכי הרבה ידע בעולם על צמיחה, בניית בית שני, גאולה, איך קמים מהקרקעית, איך מעפר פורחת שושנה. אולם מלא בעופות חול שיודעות לקום מן האפר". 

צילום: מאיר פבלובסקי

ד"ר יעל דורון, החברה בצוות המומחים של התכנית "חתונה ממבט ראשון", דיברה עם הנשים על זוגיות והצלחה בעידן המודרני, על ציפיות מבני הזוג, על זוגיות בפרק ב', כיצד משמרים זוגיות טובה גם בזמן משבר ושיתפה את המשתתפות בדוגמאות מהזוגות שלקחו חלק בתכנית הפופולארית. 

הרבנית ימימה מזרחי ריגשה את הקהל כשהזמינה את מאות הנשים לברך אחת את השנייה בברכת מי שברך, כשכל משתתפת שמה יד על הראש לזו שישבה לידה ויחד הן בירכו בקול: "ישימך אלוקים כשרה רבקה רחל ולאה, יברכך ה' וישמרך".

צילום: מאיר פבלובסקי

השיעור הגדול הוא כיצד אנו צומחים ובוחרים לגדול למרות האבל

ד"ר אתי אבלין, מומחית לאבדן ושכול שוחחה עם הנשים ואמרה להן על החשיבות בצורך לתת מקום לכאב ולאובדן, ויחד עם זאת, כיצד קמים וממשיכים מתוך האבל והמקומות הנמוכים. ג'ורדנה קטלר, מנהלת מדיניות בחברת "מטא" (לשעבר פייסבוק) שוחחה עם המשתתפות על בניית קהילות בעידן דיגיטלי ונתנה מנסיונה האישי בחברות פייסבוק ומטא.

צילום: מאיר פבלובסקי

שנטל בלזברג, מייסדת עמותת "משפחה אחת-OneFamily": "תשעת הימים בהם אנו נמצאים הם ימים של אבל לאומי, השיעור הגדול הוא כיצד אנו צומחים ובוחרים לגדול למרות האבל. בחרנו במספר נשים עוצמתיות שיעבירו מנסיונן למאות הנשים שהגיעו לשמוע אותן".