באישור בנט: העלאת חוק הריבונות נדחתה

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה הוחלט פה אחד להמתין עם קידום החוק, זאת בעקבות התקריות הביטחוניות מול סוריה ואיראן. יש לציין עוד לפני ההתחממות בצפון ניסה נתניהו להוריד את ההצעה מסדר היום

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/02/18 14:09 כו בשבט התשעח

באישור בנט: העלאת חוק הריבונות נדחתה
החליטו לדחות את ההצבעה על הריבונות, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

חוק הריבונות לא יעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה, כך הוחלט היום (ראשון) פה אחד בישיבת ראשי סיעות הקואליציה. זאת בעקבות אירועי יירוט המל"ט האיראני והפלת המטוס הישראלי בגבול הסורי בשבת האחרונה.

"בעקבות האירועים הביטחוניים וכדי לאפשר המשך ניהול מגעים מדיניים בנידון, הוחלט פה אחד בישיבת ראשי הקואליציה לדחות את העלאת חוק הריבונות", נמסר בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה.

יש לציין כי ללא קשר לאירועים בצפון, דווח בסוף השבוע כי נתניהו ניסה להוריד את הצעתם של חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ' מסדר היום, דבר שגרר תגובות נזעמות מצד המפלגות הדתיות וגורמי ההתיישבות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן.

בבית היהודי ציינו בסוף השבוע כי שרי המפלגה יתמכו בחוק, שהיה אמור לעלות לדיון והצבעה כבר היום. גם במועצת יש"ע ובתנועת הריבונות ניסו להפעיל לחץ על ראש הממשלה ושיגרו אליו מכתבים בהם הפצירו בו לתמוך בנושא ולקדמו.

באיחוד הלאומי אף הפיקו סרטון שבו נראים שרי הליכוד מבטיחים כי מפלגתם תחיל את הריבונות ובין דובר לדובר "שולב" נתניהו כשהוא אומר " לא יהיה כלום".

לאחר שראש הממשלה הורה שלא להעלות את יוזמת הריבונות בוועדת השרים לענייני חקיקה, מיהרו באיחוד הלאומי להזכיר לו ולחברי הליכוד את הבטחותיהם בנושא. "מהליכוד נשארנו רק עם דיבורים" טוען הסרטון החדש.

המטה הלאומי בליכוד לא אהבו את הדברים והגיבו כי "הסרטון המשתלח של האיחוד הלאומי, שמציג את ראש הממשלה ויו"ר התנועה כמי שבז להחלטת המרכז ויפעל למנוע החלת ריבונות על מרחבי ההתיישבות - בשקר יסודו".

לדבריהם, "נתניהו לא פעל כלל למנוע את החלטת המרכז. נתניהו הוא זה שאמר שמתיישבי יהודה שומרון ובקעת הירדן לא יופלו לרעה, והוא היחיד שאומר שוב ושוב שלא יפונה שום ישוב.  אנחנו בטוחים שראש הממשלה נתניהו יוביל את החוק הזה בגאון, ויוכיח שוב שהוא יודע לעשות היסטוריה".

בתנועת הריבונות הסתכלו על חצי הכוס המלאה שבהחלטה לדחות את נושא הריבונות בכך שהיא נבעה משיקולים ביטחוניים ולא הוטל וטו מכיוונו של ראש הממשלה. לצד זה הם אמרו כי "העיתוי בו ניסתה איראן לפגוע בריבונות ישראל הוא הראוי ביותר להוכחת ריבונות".

ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, הוסיפו כי "שוב מתברר כי גם ראש הממשלה מודע היטב לחשיבות החלת הריבונות לפחות על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, עובדה שהתבררה כבר בישיבת מרכז הליכוד וכעת מקבלת חיזוק".

עם זאת הן אמרו כי "על מנהלי המדיניות הישראלית להבין כי גם נסיגה זמנית מרעיון הריבונות כתגובה על פגיעה בריבונותה של ישראל, כפי שאירע אתמול, מתפרשת כחולשה וכרפיון, ובמזרח התיכון חולשה, פשרנות ורפיון מחזקים את כוחות הרוע המבקשים לכלותינו. מזה שנים יש הטוענים כי גם אם הריבונות נחוצה אין זה העיתוי המתאים לכך, ואולם נראה כי דווקא היום מדובר בעיתוי הנכון והטוב ביותר – ריבונות במענה לניסיון כרסום בריבונותה של ישראל".