העברת השגרירות לירושלים במועד בסכנה?

המהלך ההיסטורי שמתוכנן לצאת לפועל בקרוב עלול להידחות, דווקא בשל הביורוקרטיה מצד ישראל. לשכת רה"מ בתגובה: "נתניהו יפעל בצורה נחרצת ומהירה כדי לוודא שהשגרירות האמריקנית תועבר בזמן כמתוכנן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/18 22:18 ד בניסן התשעח

העברת השגרירות לירושלים במועד בסכנה?
שגרירות ארה"ב בישראל, צילום: פלאש 90

בשל הליכי ביורוקרטיה בשטח, מעברה של שגרירות ארה"ב לירושלים בתקופה הקרובה עומד תחת סימן שאלה כבד, כך דווח הערב (ג') בחדשות 2.

על פי הדיווח, בימים האחרונים ביקרו בארץ גורמים מטעם מחלקת המדינה האמריקנית, שנפגשו עם הרשויות הרלוונטיות. האמריקנים אמרו לגורמים הישראלים כי על מנת להתאים את המתחם הקיים בשכונת ארנונה בירושלים ולהפוך אותו מקונסוליה לשגרירות, נדרשות עבודות בינוי ביטחוניות דחופות וזריזות, שיושלמו עד למועד המעבר המבוקש.

בין היתר, מבקשים האמריקנים להקיף את מתחם השגרירות באמצעות בניית חומה אטומה בגובה של יותר משלושה מטרים. נוסף לכך הם דורשים לסלול כביש מילוט מהחניון הדרומי של מלון דיפלומט לאורך השוליים המערביים של מורדות ארנונה. הגורמים הגישו את הדרישות, אך גילו שהן לא תואמות את תכנית המתאר המקומית של המבנה, שנועדה עד היום לשמש כקונסוליה ולא שגרירות.

במכתב לשר האוצר משה כחלון התריע מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם כי לא ניתן יהיה לעמוד במועד שנקבע, וכי אם לא יינתן פטור מידי לבנייה ולא יקוצרו ההליכים - מעבר השגרירות במועד נתון בסכנה.

"הליך בקשה לתיקון תכנית המתאר הקיימת צפוי לארוך זמן רב, ולא יאפשר את השלמת העבודות במועד שנקבע למעבר השגרירות, קרי 14.5.18. מבלי שתושלמנה עבודות אלה, לא יעמדו המתחם בדרישות המחייבות של מחלקת המדינה עבור השגרירות האמריקנית", כתב רותם.

כדי לקדם את הדרישות האמריקניות נדרש כעת לקיים כינוס של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אך הקרבה לחג הפסח עלולה להקשות על כך. למרות רצונו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים לפני יום העצמאות, נראה כי הבירוקרטיה הישראלית עומדת בדרכו להגשים את משאלתו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה יפעל בצורה נחרצת ומהירה כדי לוודא שהשגרירות האמריקנית תועבר בזמן כמתוכנן, ולא ייתן לביורוקרטיה מיותרת לפגוע בתהליך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן