"הסתה חמורה": כתובת "מוות לביבי" במרכז תל אביב

תושבים גילו את הכתובת שנכתבה על מדרכה סמוך לשדרות רוטשילד, ופנו לעירייה. השר ישראל כץ גינה: "חציית קו אדום, אנחנו קרבים אל סף התהום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 10:23 יט בשבט התשעח

"הסתה חמורה": כתובת "מוות לביבי" במרכז תל אביב
נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

על מדרכה ברחוב ביל"ו בתל אביב, לא הרחק משדרות רוטשילד, התגלתה הבוקר (א') הכתובת "מוות לביבי" שנכתבה בגיר. תושבים שעברו במקום גילו את הכתובת ופנו לעירייה כדי שתפעל למחיקתה.

גילוי הכתובת עורר את זעמם של גורמים במערכת הפוליטית, שפרסמו גינויים חריפים למעשה. שר התחבורה ישראל כץ צייץ בטוויטר כי "גרפיטי במרכז ת"א עם הכיתוב 'מוות לביבי' זו הסתה חמורה וחציית קו אדום, בין אם הרקע אישי, אידיאולוגי, או התנגדות לגירוש מסתנני העבודה. אנחנו קרבים אל סף התהום. העבריינים חייבים להילכד במהירות ולהיענש במלוא חומרת הדין".

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, צייץ: "שוב כתובות נאצה. הפעם נגד ראש הממשלה. מתי כבר נבין שהסתה מובילה לאלימות? מותר לבקר, מותר לא להסכים - אבל אסור בכל איסור להסית".

שר התקשורת, איוב קרא, הוסיף כי "ההסתה נגד רה"מ חייבת להיפסק, עכשיו ומיד. שלא תגידו שהכתובת לא על הקיר, כי אמנם היא מרוחה על מדרכות ת"א - אבל היא זועקת מהגיליוטינות בהפגנות, העבודות בבצלאל וכיוצ"ב. לצערי תמיד יהיו האנשים שיעשו מעשה, כי דמו הותר - ורק אז אולי נכה על חטא. ההסתה הזו חייבת להיפסק, ויפה שעה אחת קודם".