הסיעו את הטנק בשבת בשביל קהלני והתיירים - ומג"ד 77 ננזף

תא"ל במיל' אביגדור קהלני הגיע בשבת לגדוד השריון כדי להראות לתיירים את הטנק, ולצורך כך חללו החיילים את השבת והזיזו אותו בשבת. המג"ד ננזף והתנצל. דובר צה"ל: "מפקדי צה״ל, בהם גורמי הרבנות הצבאית, רואים אירוע זה בחומרה רבה". קהלני: "אוהב את הגדוד והמג"ד. מוכן להינזף במקומו"

חדשות כיפה 09/05/17 09:34 יג באייר התשעז

הסיעו את הטנק בשבת בשביל קהלני והתיירים - ומג"ד 77 ננזף
טנק, מרכבה, צילום: Ofer Zidon/FLASH90

מפקד גדוד השריון 77 בחטיבה 7, סא"ל יפתח נורקין ננזף על ידי מפקד החטיבה בעקבות "שיקול דעת מוטעה" והזזת טנק במהלך השבת ללא צורך מבצעי ובניגוד לפקודות מטכ"ל.

המפקד המיתולוגי של גדוד 77, תא"ל (במיל') נוהג כבר שנים להדריך בני נוער מהארץ ומהעולם על חלקו בקרב בעמק הבכא ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים.

לפני שבוע וחצי, במהלך השבת, הגיע קהלני יחד עם קבוצה של ששה אוטובוסים עם תיירים לבסיס של גדוד 77 ברמת הגולן על מנת לצפות בטנק מקרוב. בגדוד באותה העת היה הסמג"ד קצין תורן שלא קיבל אישור להכניס את האוטובוסים לבסיס עצמו והורה לצוות הטנק של אחת הפלוגות להזיז את הטנק לחלק האחורי של הגדוד כדי ששם יוכלו קהלני והאורחים לצפות בטנק. על פי המידע שהגיע ל'כיפה' צוות בפיקודו של מ"מ הזיז את הטנק מהמשטח בכמה עשרות מטרים מהגדוד.

אביגדור קהלני

אביגדור קהלני יונתן סינדל/פלאש 90

עם סיום השבת, בעקבות פנייה של חיילים בגדוד לרב החטיבה נערך תחקיר של המח"ט אלוף משנה דן נוימן ובסיומו ננזף המג"ד, סא"ל יפתח נורקין . ל'כיפה' נודע כי המג"ד אסף את החיילים הדתיים לאחר המקרה, התנצל והבטיח להם כי זו הייתה תקלה שלא תחזור על עצמה.

אביגדור קהלני השוהה בימים אלו בחו"ל מסר ל'כיפה' את התגובה הבאה: "ביקשתי שהטיול יגע בטנק מרכבה ואמרתי שלא נכנס לגדוד בגלל חילול שבת. אני הבנתי שהוא היה כבר במשטח מאחור. רצינו לעשות ציונות. אני אוהב את המג"ד והגדוד וצר לי. אני מודה להם ומוכן להינזף במקום המג"ד".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום שבת ה-29 באפריל 2017 הגיעה קבוצת תיירים מלווה על ידי תא״ל (מיל׳) אביגדור קהלני לבסיס גדוד 77 שברמת הגולן. בעקבות שיקול דעת מוטעה שהפעיל מפקד הגדוד בוצעה תנועת טנק במהלך השבת שלא על פי פקודות הצבא.

בנושא התקיים תחקיר בראשות מפקד החטיבה אשר בסיומו, ננזף מפקד הגדוד והתקיימה שיחת הבהרה עם כלל המפקדים בגדוד, בה התנצל המג״ד ועמד על טעותו.  מפקדי צה״ל, בהם גורמי הרבנות הצבאית, רואים אירוע זה בחומרה רבה. האירוע טופל מיידית עם הבאתו לידיעת המפקדים".