הנשיא ריבלין: "הכבוד לשלטון החוק הולך ונשחק"

נשיא המדינה דיבר בטקס בבית הנשיא, ואמר כי היחס לשלטון החוק במדינת ישראל נמצא בירידה מתמדת; "החוק נתפס כמלאכותי, מכביד, מרגיז ומגביל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/01/19 11:23 טז בשבט התשעט

הנשיא ריבלין: "הכבוד לשלטון החוק הולך ונשחק"
ביקורת על נתניהו? הנשיא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רמז דק? נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס הבוקר (ג') למה שהוא מכנה "שחיקה בשלטון החוק" במדינת ישראל. ריבלין לא התייחס לאירוע ספציפי, אך מי שרוצה יכול לשמוע בין השורות ביקורת על המתקפות על היועץ המשפטי לממשלה מצד ראש הממשלה וסביבתו, על רקע הכוונה לפרסם את ההמלצות נגדו עוד לפני הבחירות.

"יש כאן טעות חמורה בהבנת חשיבתו של החוק", אמר הנשיא. "החוק הוא המוסד החברתי והלאומי שלנו. הוא הביטוי להסכמה המשותפת של כל חלקי החברה לחיות יחד. זו הדרך של חברה להפוך את התוהו ובוהו שמרכיב אותה לסיפור הצלחה. שלטון החוק התגבש מתוך הסכמה על ערכים משותפים כדי שנוכל לחיות כאן בשלום, שגשוג ורווחה. החוק הוא הזהות שלנו". ריבלין הוסיף: "הכבוד לשלטון החוק הולך ונשחק. החוק נתפס כמלאכותי, מכביד, מרגיז ומגביל". כן אמר: "די לנו להעיף מבט לנעשה במדינות שכנות, כדי לראות מה מתרחש במדינות בהן אין דין ואין דיין".

נשיא המדינה אמר את הדברים בטקס מצטייני המשרד לבטחון פנים, במסגרתו הוענקו תעודות הצטיינות לכשלושים שוטרים, כבאים, אנשי שב"ס ואנשי הרשות להגנת עדים. הנשיא אמר למצטיינים כי עבודתם היא "לפעמים להפעיל כוח כנגד אזרחי המדינה, לא נגד אויב זר. פעמים רבות מדובר בסיטואציות בלתי אפשריות. זו משימה מורכבת ועדינה עליה אתם מופקדים, מתוך אמונה מלאה בכך שתבצעו אותה על הצד הטוב ביותר".