הנוער בראש סדר העדיפויות: שלושה מבנים לתנועות נוער באשדוד נחנכו ביום אחד

בהמשך לאירועי שנת הנוער, עליהם הכריז ראש העיר אשדוד בהשקעה חסרת תקדים, נחנכו שלושה מבנים שישמשו שלוש תנועות נוער המרחיבות פעילותן בעיר, הודות לשיתוף פעולה הדוק עם מפעל הפיס | ד"ר יחיאל לסרי: "השקעה בנוער היא השקעה בעתיד של החברה שלנו, בעיקר באיכות האנושית שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/22 12:39 יח באייר התשפב

הנוער בראש סדר העדיפויות: שלושה מבנים לתנועות נוער באשדוד נחנכו ביום אחד
סניף בני עקיבא החדש, צילום: דוברות עריית אשדוד

חגיגה באשדוד: הבוקר (ד') נחנכו ברחבי העיר שלושה מבנים חדשים שישמשו את בני הנוער הפעילים בתנועות נוער באשדוד. טקס ראשון היה בבי"ס רעים שברובע ד', עם חנוכת מבנה חדש לתנועת "השומר הצעיר". טקס שני במקיף ז' שברובע הסיטי, שם נחנך מבנה לתנועת הנוער העובד והלומד. טקס שלישי בבית הספר אמי"ת י' שברובע י"א, שם נחנך מבנה של תנועת "בני עקיבא".

חנוכת מבנים אלו, בסיוע ושיתוף מפעל הפיס, הינה המשך ישיר להשקעה חסרת תקדים עליה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, במסגרת "שנת הנוער", שבשל התפרצות הקורונה נמשכת בפועל מזה שנתיים ועתידה אף להיכנס אל שנתה השלישית.

ההשקעה בנוער, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ובעיקר בתנועות הנוער, היא השקעה טובה ובטוחה בעתידה של החברה ושל המדינה

במהלך חנוכת המבנים אמר ד"ר לסרי: "השקעה בנוער היא השקעה בעתיד החברה שלנו, בעיקר באיכות האנושית שלה. כיום, בעידן היפר אינדיבידואלי, היפר הישגי והיפר טכנולוגי - עולם הערכים של בני הנוער עלול ללכת לאיבוד ואין מסגרת טובה יותר מתנועת הנוער כדי להקנות ערכים. ילד או ילדה שהולכים לכל תנועת נוער, גדלים ומתפתחים להיות אזרחים ערכיים ותורמים לבניה של חברה טובה, אנושית ואיכותית יותר. אנו גאים בתנועות הנוער שלנו, במעורבות החברתית וברוח ההתנדבות כפי שראינו במיוחד בתקופת הקורונה. בשנת 2019 זכינו בפרס עיר הנוער המתנדב, ולכן הכרזנו על פרויקט שנת הנוער בשנת 2020. ההשקעה בנוער, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ובעיקר בתנועות הנוער, היא השקעה טובה ובטוחה בעתידה של החברה ושל המדינה, והיא תעמוד תמיד בראש סדר העדיפות שלנו. ישר כוח לכל העושים במלאכת הקודש הזו".

יניב קקון, המשנה לראש העיר, אמר בהתרגשות: "יש לנו נוער מצוין ומגיע לו את הטוב ביותר! נמשיך לבנות ולפתח כך שלכל בן נוער אשדודי יהיה בית להשתייך אליו, להתפתח ולתרום חזרה. כמי שגדל בתנועות הנוער ומחובר אליהן, חנוכת שלושת המבנים מרגשת אותי מאוד. זה צעד נוסף בתוכנית שבנינו עם בני ובנות הנוער שלנו, בהשקעה של תקציב הנוער הגבוה ביותר שידעה אשדוד. אשדוד שמה את הנוער בראש סדר העדיפויות ואני מבקש להודות לשותפים לדרך: לראש העיר ד"ר לסרי, על קידום תפיסה עירונית פורצת דרך. למנהל החינוך ומפעל הפיס על שילוב הכוחות, לצוות תחום הנוער והעומדת בראשו מזל שאלתיאל ולתנועות הנוער על העשייה, האהבה והמקצועיות".

מר אבי דבי, מנהל מחלקת מבני תרבות וסביבה במפעל בפיס: "מפעל הפיס גאה להיות שותף מרכזי בהקמתם של מועדוני נוער בכל הארץ, במטרה להעמיק את הזיקה של בני הנוער לקהילה ולעודד את רוח ההתנדבות והמעורבות החברתית במסגרתה. היום חנכנו באשדוד שלושה מועדוני פיס לנוער שנבנו בסטנדרטים הגבוהים ביותר, שיהיו לסביבה תומכת ומזמינה ויהוו מקום מפגש לכלל הכוחות החברתיים וכר פורה ליוזמות חברתיות ופעילויות שונות ומגוונות למען רווחתם של תושבי העיר. אנו מבקשים להודות לעיריית אשדוד ולעומד בראשה, על שיתוף הפעולה הפורה במגוון רחב של תחומים, וזאת מתוך רצון מתמיד לפעול למען רווחתם של תושבי העיר ולשיפור איכות חייהם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן