"נותרנו עם חוב של 67,000 מהחתונה": ההומואים הדת"לשים שעיצבנו את הגולשים

זוג גברים הומאים דתלשים, פרסם פוסט בו הוא מבקש את עזרת הציבור במימון החתונה שלו, מכיוון שאורחים רבים לא הגיעו לאירוע לו הם ציפו: "רוב המשפחות שלנו לא תומכות בנו ובוודאי לא בזוגיות שלנו" | המגיבים זעמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 11:27 יא באדר ב'

"נותרנו עם חוב של 67,000 מהחתונה": ההומואים הדת"לשים שעיצבנו את הגולשים
אילוסטרציה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחשבון הפייסבוק של "סטטוסים מצייצים", שלהגדרת מפעיליו "משקף את האיכפתיות של כולנו לעוולות שנעשו בארץ", התפרסם הבוקר (ב') פוסט של זוג גברים, עם פניה נרגשת לציבור לעזור: "היות ואנחנו זוג גאה ושנינו דתיים לשעבר, רוב המשפחות שלנו לא תומכות בנו ובוודאי לא בזוגיות שלנו - אנחנו חייבים עזרה כדי לכסות את החוב שנוצר לנו מהחתונה".

את הפוסט, שפורסם לראשונה בחשבון הפייסבוק של אחד החתנים, פתחו השניים והסבירו את המצב אליו הם נקלעו: "כשהתחלנו לארגן את החתונה שלחנו הודעות לאנשים בזמן בניית רשימת המוזמנים. רצינו לדעת בערך על כמה אנחנו עומדים כדי לדעת על כמה מנות להתחייב לאולם ולבנות תכנית כלכלית. בערך 350 אנשים אמרו שהם יבואו, ועוד 100 אמרו שהם רוצים אבל עדיין לא יודעים אם יוכלו. עשינו חישוב והתחייבנו לאולם ולספקים על 300 אורחים, כדי שאם חלק לא יבואו כי בכל זאת יש עוד זמן, לא תהיה לנו בעיה".

"הבנו שאנחנו בבעיה אבל לא הבנו עד כמה הבעיה גדולה"

"השקענו את נשמתנו בתכנון החתונה, עשינו הכול כדי שכל אחד ואחת ימצאו מקום בה ויהינו בה. עבדנו על פי תקציב מסודר שמכסה את עצמו בקלות אם רוב מי שאמר שיגיע מגיע. במעמד חלוקת ההזמנות לפני חודש ההיענות הייתה באותה מידה. בשבוע של החתונה הייתה צניחה מטורפת ל-240 מאשרי הגעה. זה שלב שכמובן כבר אי אפשר להוריד התחייבות אצל כל ספק או לצמצם בדברים. הבנו שאנחנו בבעיה אבל לא הבנו עד כמה הבעיה גדולה. ולפחות ביקשנו שיערכו לפחות אנשים כדי שלא יראה ריק. אז ערכו רק עבור מאשרי ההגעה הסופיים".

בכל השבוע של החתונה, ועד שעה לפני החופה, קיבלו השניים הודעות ביטול רבות. "שעה וחצי לפני החופה, הגענו ל-200 אחרי ביטולים. ואז שמנו את הפלאפונים בצד ונכנסנו לאולם כדי לחכות לאורחים שלנו. לא שמנו לב לשעה, עד שמנהל האירוע ניגש אלינו, אמר שהשעה כבר 21:00 וחייב בקרוב להתחיל חופה. שמנו לב שהמון אנשים לא הגיעו, ויש בסביבות ה-140 איש באולם. חצי אולם היה ריק".

"נכנסנו לשוק, נקרע לנו הלב באותו רגע. עלינו לסוויטה וישבנו שם 10 דקות. היינו חייבים להתעשת והחלטנו שאנחנו כרגע שמים הכול בצד והולכים לשמוח ולחגוג עם כל מי שכן כיבד והגיע. באמת ירדנו למטה ונכנסנו לחופה, הרגשנו את החום והאהבה של מי שהיה, ונהנינו מהחתונה שלנו.
למזלנו, מי שהיה עשה ממש שמח ורקד והרחבה הייתה מלאה כמו בחתונה של 250. וזה נתן לנו תחושה טובה".

"רוב המשפחות שלנו לא תומכות בנו"

ההתמודדות החלה כאשר הסתיימו החגיגות וזוג ההומואים הדתלשים הגיע לביתם: "כשהגענו הביתה, ועיכלנו שחצי ממאשרי ההגעה שלנו פשוט הבריזו מהחתונה, ועברנו על הרשימה והשמות, קרסנו. נפגענו מאד מהרבה אנשים שאמרו שהם באים, ופשוט דפקו לנו ברז. הרבה מהם שהחשבנו כקרובים. ומה שהכי קשה לנו כרגע, זה שאנחנו צריכים לשלם על כל האורחים שלא הגיעו. כרגע יש לנו חוב של 67 אלף שקלים לאולם, שאי אפשר לפרוס בתשלומים".

בסיום הפוסט פנו השניים לציבור הרחב כדי לקבל תמיכה כלכלית, בשל העובדה שהמשפחות ברובן לא תומכות בהן: "אנחנו זוג צעיר בתחילת הדרך. והיות ואנחנו זוג גאה ושנינו דתיים לשעבר, רוב המשפחות שלנו לא תומכות בנו ובוודאי לא בזוגיות שלנו. בני המשפחה המעטים שכן תומכים מנסים לעזור כפי יכולתם אבל לא לכולם יש את האפשרות. כואב לנו מאד להגיע למצב הזה, ועוד יותר כואב ומבייש שלושה ימים אחרי חתונה להעלות פוסט כזה. אבל אין לנו ברירה. אנחנו חייבים עזרה כדי לכסות את החוב שנוצר לנו מהמצב". 

"איזה מן דבר זה כל פיפס לבקש תמיכה בפייסבוק?"

כאמור, התגובות ברובן זעמו על צמד הגברים שביקשו את עזרת הציבור במימון החתונה. ורד כתבה להם: "למה אנשים צריכים לכסות לכם את המינוס? קחו הלוואה ובהצלחה… איזה מן דבר זה כל פיפס לבקש תמיכה בפייסבוק? הגזמתם". 

שרה מקרית אתא כתבה לשניים בציניות: "גם אני בבעיה רצינית... קניתי נעלי אדידס כדי שיהיה לי מה לנעול לטיול שלי באיטליה חודש הבא ונכנסתי למינוס... עדיין לא סיימתי לשלם על המלון... לא יודעת מה אעשה. אם יש לכם לב תעזרו גם לי".

איתי הגיב גם הוא בציניות: "המון מזל טוב תעבירו לי בפייבוקס למספר 06754448543 כי יש ריאל מדריד נגד באיירן מינכן ואני חייב לשלוח סינגל".