המשפחות השכולות דורשות: גזר דין מוות למחבלים

כ-40 משפחות שכולות פועלות בסיוע 'אם תרצו', להקמת עמותה שתדרוש מהמדינה להחמיר את הענישה ותנאי הכליאה של המחבלים שרצחו את יקיריהם. דבורה גונן: "איבדנו את ההרתעה. מבטיחים למשפחות השכולות, אבל לא עושים כלום. החלטנו לעשות לזה סוף"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/17 09:21 ה בתשרי התשעח

המשפחות השכולות דורשות: גזר דין מוות למחבלים
מפגינים נגד תנאי הכליאה של המחבלים. הדס מזרחי ושמואל לנדאו, צילום: אלמגור

מספר משפחות שכולות פועלות לאחרונה להקמת עמותה שתלחם בתנאי הכליאה של המחבלים שרצחו את יקיריהם ותגביר את הענישה נגד בני משפחותיהם.

"מאז שדני נרצח לפני שנתיים וארבעה חודשים כבר אין לי שמש בחיים", אמרה ל'ידיעות אחרונות' דבורה גונן, שבנה דני הי"ד נרצח בפיגוע ירי בבנימין.לדבריה, בהקמת העמותה היא מקדישה  את חייה ופועלת "כדי שזה לא יקרה לעוד אזרחים של הארץ הזאת".

פורום המשפחות השכולות קיים מזה שנתיים, אך לאחרונה החליטו חלק מהמשפחות להקים את העמותה על רקע אכזבתן מטיפולה של המדינה במחבלים ובבני משפחותיהם. גונן הוסיפה והסבירה כי "בעקבות המקרה שלי גיליתי לצערי את העולם של המחבלים הכלואים בישראל. זה אבסורד, איבדנו את ההרתעה לחלוטין. הממשלה יודעת מה צריך לעשות. פונים למשפחות השכולות ומבטיחים, אבל בפועל לא עושים כלום. החלטנו לעשות לזה סוף".

חלק מדרישותיה של העמותה, שאמורה לכלול בתוכה כ-40 משפחות, יהיו להחמיר את תנאי כליאיתם של המחבלים וכן החמיר את ענישת בני משפחתם בדמות סנקציות כלכליות, הריסת בתים ואף גירוש.

דמות נוספת שלוקחת חלק פעיל בהקמת העמותה היא הדס מזרחי שבעלה, נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד, נרצח בשנת 2014 בפיגוע ירי סמוך לחברון בזמן שנסע עם אשתו וחמשת ילדיהם  בערב חג הפסח לחגוג את ליל הסדר עם משפחתם המורחבת. בנוגע למטרות הקמת העמותה היא אמרה כי "הגיעה העת להשית גזר דין מוות על מחבלים. הגיע הזמן להפעיל יד ברזל נגד הטרור".

ל'כיפה' אמרה בעבר מזרחי כי אפילו המאבק להוצאת הצדק לאור ולהביא להרשעת המחבל הוא קשה, "המשפחה שלו וארגוני זכויות אדם ושמאל מגינים עליו והם אף ניסו למנוע את ההריסת הבית שלו בזמנו. אנחנו קורבנות הפיגוע ואנחנו מרגישים את הקושי כשאנחנו צריכים להגיע לכל הדיונים וממש להילחם כדי שהמחבל יבוא על עונשו".

מי שגם הצטרפה ליוזמת החמרת הענישה של המחבלים היא רינה אריאל, אמה של הלל יפה אריאל הי"ד שנרצחה בחדרה בקריית־ארבע לפני כשנה וחצי. לדבריה, "אנחנו כחברה וכממשלה לא עושים מספיק. חייבים להגביר את ההרתעה, לשלול אזרחויות ממשפחות מחבלים ולבצע יותר הריסות בתים. במקביל צריך להבין שלא ייתכן שמחבל יוצא חי מזירת טרור. אסור לנו לרחם על אכזרים. הילד בן ה־17 שרצח את הבת שלי היה מוסת על ידי הסביבה שלו, שגם הם צריכים לחטוף".

מתן פלג יו"ר עמותת 'אם תרצו',שמלווה את המשפחות ואת הקמת העמותה, התייחס לנושא ואמר כי "מחבלים זוכים בבתי־הכלא לזכויות ולהטבות ששום אסיר פלילי לא חולם עליהן. מדובר בתופעה שאסור לקבלה. מטרת העמותה היא להפסיק את החגיגה בבתי־הכלא".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן