המשטרה תבדוק את תלונות הקטין שנחקר בשב"כ

בעקבות תלונות הקטינים הנחקרים בשב"כ, במסגרת חקירת רצח הפלסטינית שרכבה נרגם באבנים, על עינויים מצד חוקרי השב"כ ומניעת פגישה עם עורך דין, הורה בית המשפט למשטרה להעביר את תלונתו של אחד מהם ליחידה המפקחת על חקירות השב"כ

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/19 14:16 א בשבט התשעט

המשטרה תבדוק את תלונות הקטין שנחקר בשב"כ
הפגנה נגד עינויים בשב"כ, צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון הורה הבוקר (ב') למשטרת ישראל, להעביר את תלונת אחד הקטינים העצורים בפרשת הטרור היהודי, לטיפול הגורמים האמונים על חקירות השב״כ. כך פורסם בגלי צה"ל.

בדיון בהארכת מעצרו של הקטין שנערך אתמול, הוא גולל בפני השופט את השתלשלות האירועים בחקירתו. מעדותו עולה כי הוחזק כבול לאורך כל שעות היממה, בתנאים קשים ביותר. 
בחלקו השני של הדיון, ללא נוכחות הקטין, עידכן שופט בית המשפט השלום בראשון לציון את באי כוחו ומשפחתו של הקטין בפרטי עדותו, וזימן קצין מבחן לנכוח בחקירותיו.
בנוסף הורה השופט למשטרת ישראל להעביר את תלונתו של הקטין לבחינת יחידת מבת"ן (היחידה לבירור תלונות נחקרים), הגורם האמון על בירור תלונות נחקרים בשב"כ. 

ממבת"ן נמסר כי טרם התקבלה אצלם תלונה.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בדיון משפטי שהתנהל בדלתיים סגורות במסגרת חקירת שב״כ המתנהלת תחת צו איסור פרסום. הנחיית בימ״ש במהלך הדיון תבוצע כלשונה והמשטרה תעביר את החומרים הרלוונטיים לבדיקת מבת״ן."