המשבר הבא? קריאה לח"כים החרדים להתנגד לחוק הלאום

ח"כ ישראל אייכלר פנה לחברי הסיעות החרדיות בדרישה שלא יצביעו בעד החוק, עד שיתייעצו עם גדולי התורה, "עצם קיומו של חוק יסוד המעביר את מאבקי דת ומדינה מהכנסת לבג"ץ מהווה סכנה איומה לציבור החרדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/18 14:40 ד באב התשעח

המשבר הבא? קריאה לח"כים החרדים להתנגד לחוק הלאום
ישכנע אותם להצביע נגד? משמאל: חברי הכנסת אייכלר מוזס וגפני, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה שיגר היום (שני) מכתב לכל חברי הכנסת החרדים, בדרישה שלא יצביעו בעד החוק לפני שיתייעצו עם גדולי תורה.

בראשית מכתבו, כפי שפורסם בחדשות עשר, פנה ח"כ אייכלר לשרים וחברי הכנסת מהסיעות החרדיות וביקש לפרוש בפניהם "את המלכודת הטמונה בחוק המסוכן הזה"

לדבריו, "עצם קיומו של חוק יסוד המעביר את מאבקי דת ומדינה מהכנסת לבג"ץ מהווה סכנה איומה לציבור החרדי". בהמשך כתב כי חקיקת חוק הלאום, שיזמה הליכוד, ומכוחו יוכלו שופטי בג"ץ "לפסול כל חוק העומד בסתירה לפרשנותם הסובייקטיבית בענייני דת ומדינה" עוד טען כי מי שיצביע בעד יישא באחריות למשך עשרות שנים וכי על כל נבחרי הציבור החרדי להתייעץ עם גדולי התורה בנושא.

פנייתו של ח"כ אייכלר הגיעה על רקע מכתב של התנועה הרפורמית שנחשף אתמול ב"החדשות", לפי התנועה מתכננת לגבות מחיר מהמפלגות החרדיות במידה וחוק הלאום יאושר בכנסת ולעשות שימוש "נרחב ואינטנסיבי כדי להעניק עוגן חוקתי למהלכים המשפטיים לקידום שוויון הזכויות לזרמים הלא אורתודוקסים ולקידום חופש הדת בישראל".