המערכת הפוליטית בדריכות: מה יחליטו שר החינוך וראש הממשלה בפגישתם?

בצל פגישתם של ראש הממשלה נתניהו והשר בנט בעקבות דרישתו של השר להתמנות לשר הביטחון אומרת השרה שקד כי אם פניה של המערכת לבחירות צריך לקיימם בעוד שלושה חודשים

חדשות כיפה מירב כהן 16/11/18 12:38 ח בכסלו התשעט

המערכת הפוליטית בדריכות: מה יחליטו שר החינוך וראש הממשלה בפגישתם?
מה יוחלט בפגישה? בנט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בצל פגישתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט, אומרת שרת המשפטים שקד כי השבוע הקרוב יכריע אם הממשלה הנוכחית תסיים את הקדנציה שלה עד נובמבר 2019 או שאנחנו לפני מערכת בחירות כוללת

"אנחנו נמצאים בשבוע שיכריע אם הולכים לבחירות או שהממשלה תמלא את ימיה עד נובמבר 19" כך אמרה השרה במפגש עם המועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב

השרה הוסיפה כי סבב ההסלמה האחרון בעזה גרם להמשך שחיקת ההרתעה הישראלית "לאור משבר האמון הביטחוני, חיוני למנות את נפתלי בנט לשר הביטחון כדי להשיב לישראל את ההרתעה", והוסיפה, "ישראל יכולה לחזור לנצח. לא נכון להשאיר את המצב בדרום כפי שהוא".

השרה שקד טענה כי אם מחליטים ללכת לבחירות צריך לעשות את זה במהירות האפשרית "צריך לעשות זאת תוך שלושה חודשים, לא יותר מכך, כדי למנוע פגיעה בכלכלה, בביטחון ולהפחית את כמות השיח הציבורי הרעיל".

נתניהו ובנט נפגשים היום (ו') לאחר ששר החינוך הציב אולטימטום בפני ראש הממשלה, ודרש ממנו שימנה אותו לשר הביטחון במקום אביגדור ליברמן, שהתפטר מתפקידו לאחר לאחר שראש הממשלה הסכים להפסקת אש עם ארגון חמאס ונמנע מתקיפה צבאית נרחבת. בנט אמר שבמידה וראש הממשלה לא ימנה אותו לתפקיד סיעת הבית היהודי תפרוש גם היא מהממשלה ובכך יגיעו הבחירות מוקדם מהצפוי. 

המערכת הפוליטית מחכה בדריכות לתום הפגישה ולתוצאותיה. ברקע השרים דרעי וכחלון אמרו לראש הממשלה כי הם יעדיפו ללכת לבחירות. מנגד ליצמן תומך במינוי בנט לשר הביטחון והמשך וייצוב הקואליציה. 

ראש הממשלה יעדיף שלא להיכנס למערכת בחירות כאשר ידו על התחתונה, וחוסר האמון של האזרחים בו הולך וגובר, בעקבות גל האלימות האחרון בו נורו למעלה מ-450 רקטות לעבר ישראל. בסקר שנערך עבור חברת החדשות נמצא כי 79 אחוזים מהנשאלים אינם מרוצים בתפקודו של ראש הממשלה במערכה האחרונה.