הממשלה אישרה: אביב כוכבי הוא הרמטכ"ל ה-22 של מדינת ישראל

הרמטכ"ל החדש יחליף את רא"ל גדי איזנקוט בסוף חודש דצמבר. סגנו יהיה האלוף אייל זמיר. שקד: "לוחם ללא חת, מפקד ערכי, מנוסה וראוי ביותר לתפקיד". גלנט: "לוחם נועז ומפקד מצטיין. מהטובים ומהמוכשרים  במפקדי צה"ל בדור האחרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/18 14:19 יז בכסלו התשעט

הממשלה אישרה: אביב כוכבי הוא הרמטכ"ל ה-22 של מדינת ישראל
אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) באופן רשמי את מינויו של סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי, לתפקיד הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל החדש יכנס לתפקידו בסוף חודש דצמבר והוא יחליף בתפקידו את רא"ל גדי איזנקוט. מי שישמש כסגנו הוא האלוך אייל זמיר, שהיה המועמד המועדף מבחינתו של ראש הממשלה נתניהו לתפקיד הרמטכ"ל.

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט אמר כי כוכבי "הוא מפקד נועז ומבריק שלאורך שירותו הצבאי הותיר חותם בכל תפקיד שביצע. צה"ל זקוק היום, יותר מבעבר, להנהגה יצירתית, חדשנית ופורצת מוסכמות. אני סומך עליו שיוביל את צה"ל למול האתגרים המשמעותיים מולם ניצבת ישראל. תודה גדולה לרמטכ"ל גדי איזנקוט שעשה עבודה מצוינת בארבע השנים האחרונות.‬ אביב, בהצלחה. אנחנו מאחוריך".

שרת המשפטים, איילת שקד, בירכה על המינוי ואמרה כי "כוכבי הוא לוחם ללא חת, מפקד ערכי, מנוסה וראוי ביותר לתפקיד הרמטכ"ל בתקופה רגישה זו. מברכת גם את אשתו יעל, פרקליטה בכירה בפרקליטות המדינה, שבמשך השנים עושה חיל בפרקליטות. מאחלת לאלוף כוכבי הצלחה גדולה בתפקיד".

האלוף במילואים, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, הוסיף כי הוא "מכיר ומוקיר את אביב משנים ארוכות של שרות משותף, במבצעים, בקרבות באימונים  ובשאר תהליכי בניין כוחו של צה"ל. אביב הוא לוחם נועז ומפקד מצטיין. הרמטכ"ל המיועד הוא מהטובים ומהמוכשרים  במפקדי צה"ל בדור האחרון. אביב הוא האדם הנכון בזמן הנכון. בוטח ברמטכ"ל המיועד וגאה בצה"ל, במפקדיו ובלוחמיו. 

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, צייץ בטוויטר: "אני מברך את הרמטכ"ל הבא האלוף אביב כוכבי על מינויו לרמטכ"ל הבא. אני סמוך ובטוח כי מפקד כמוהו יוביל את צה"ל לניצחונות אסטרטגיים רבים בעת הזו. עלה והצלח!".