המותקפים בלינץ' בכפר יפיע - משפחתו של חבר "האיחוד היהודי" בנצרת

המותקפים בלינץ' בערב שבת בכפר יפיע בצפון - משפחתו של חבר רשימת 'האיחוד היהודי' למועצת העיר נצרת עילית. המשטרה: מדובר באירוע אלים בעקבות ויכוח בכביש

חדשות כיפה גלעד כהן 30/09/18 11:45 כא בתשרי התשעט

המותקפים בלינץ' בכפר יפיע - משפחתו של חבר "האיחוד היהודי" בנצרת
המכונית של משפחת לוביצקי, צילום: ללא קרדיט

ביום שישי האחרון הותקפה משפחה יהודית מנצרת עלית, בכפר יפיע בצפון. האירוע האלים החל כמה שעות לפי כניסת שבת כשרכבה של המשפחה שהיה תקוע בפקק תנועה הותקף באופן קשה באבנים ובאלות. בני המשפחה סיפרו כי אחד מהתוקפים החל להכות ברכב בצינור ברזל, שבר את חלונות הרכב ופגע בבני המשפחה. המשטרה טוענת כי האירוע קרה בעקבות "ויכוח על זכות שימוש בדרך". עכשיו מתברר שהמותקפים באירוע הם בניו של יהודה לוביצקי חבר רשימת 'האיחוד היהודי' המתמודדת למועצת העיר נצרת עילית.

לאחר האירוע סיפר לוביצקי כי עבר יחד עם משפחתו אל נצרת עילית לפני מספר חודשים לאחר שהחליטו להיות שותפים במשימה החשובה לחזק את העיר. "ביום שישי בניי עשו את דרכם אל נצרת עילית דרך הכפר יפיע, כשלפתע החלו להקיף את הרכב צעירים ערבים תוך שבירת החלונות ופציעתם של בניי."
מרשימת 'האיחוד היהודי' נמסר בתגובה כי לא יתכן שנצרת עילית תהפוך למעין "מובלעת" שתושביה חוששים ומרגישים מאוימים בה. "אנו מחזקים את ראש העיר על פעילותו בשנים האחרונות לחיזוק תחושת הביטחון בעיר ובטוחים בהמשך פעילותו, תוך הפעלת הקשרים הרבים שיש לו מול הגורמים המתאימים, לחזק ולשפר את הביטחון בדרכים המובילות אל העיר."

רכבם של משפחת לוביצקי

רכבם של משפחת לוביצקיצילום: ללא קרדיט

מעצרם של שני החשודים באירוע הוארך. בדיון נחשף כי השב"כ מעורב בחקירה. אחד מהחשודים עובד המועצה המקומית יפיע.
מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע האלים כי "ביום שישי בשעות הצהריים המאוחרות בכפר יפיע, בעקבות ויכוח על זכות שימוש בדרך וחילופי קללות,הותקפו מספר יושבי רכב ולרכבם נגרם נזק על ידי מספר חשודים. שני צעירים (19,21 נצרת עילית,בית שמש) נפצעו באורח קל והתפנו לקבלת טיפול בבי"ח האיטלקי בנצרת. חוקרי משטרת ישראל אספו ממצאים בזירת האירוע ופתחו בחקירה, במסגרתה אתמול זמן קצר לאחר האירוע נעצרו שלושה חשודים במעורבות באירוע האלים."