המושל האמריקני לשעבר: אולי אקנה בית באפרת

מקורבו של דונלד טראמפ המשיך בסיוריו ביהודה ושומרון ובביקור בשכונה חדשה באפרת אמר: "התנחלות בעיני חלק מהאמריקאים זה אוהל או אתר קארוונים. אן רואים ישוב פורח שכל אחד היה רוצה לגדל את ילדיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/08/18 15:09 כ באב התשעח

המושל האמריקני לשעבר: אולי אקנה בית באפרת
רביבי, האקבי, דורני ופריגר, צילום: מירי צחי. מועצת יש"ע

מושל ארקנסו לעבר ומי שהתמודד על ראש המפלגה הרפובליקנית בארה"ב, מייק האקבי, המשיך את סיוריו ביהודה ושומרון והיום (רביעי) ביקר במועצה המקומית אפרת שכונה חדשה הנמצאת בהקמה.

האקבי, הנחשב כמקורב לנשיא האמריקני, אמר כי "אם הנשיא טראמפ היה מגיע לכאן היום הוא היה אוהב בוודאי מה שרואים כאן. הוא בנאי, הוא אוהב לראות פיתוח בנייה ועשייה. הוא כעת בונה סדר חדש שבו ברור מה נכון ומה לא נכון".

לדבריו, "לפני 45 שנה הייתי פה ובכל ביקור אני נדהם לראות את הבנייה ההתקדמות וההתפתחות בישראל. מה שנבנה כאן זה גשר לשלום ראינו בעיננו עשרות אלפי פלסטינים באים לעבוד כאן ולא מקבלים משכורת רעב אלא משכורת ראויה כאן הם מקבלים תנאים טובים יותר מאשר אם היו עובדים ברשות הפלסטינית. כאן יש חירות שוויון ודמוקרטיה".

האקבי, שביקר בתחילת השבוע גם בשומרון, הוסיף כי "התנחלות זה בעיני חלק מהאמריקאים יעורר מחשבה של אוהל או אתר קארוונים, אבל כאן רואים ישוב פורח שכל אחד היה רוצה לגדל את ילדיו בסביבה כזאת ובאיכות חיים כזו. הקפאת הבנייה לא תהיה כאן יותר, זאת כדי לאפשר לאחרים לבוא וגדל כאן את ילדיהם". בהמשך אף ציין כי יתכן וישקול לקנות בית במועצה, "המקום הזה כל כך יפה, הייתי רוכש כאן בית קיט לנופש קרוב לירושלים". 

האקבי בסיור באפרת

האקבי בסיור באפרתצילום: מירי צחי. מועצת יש"ע

בביקור, שאותו ליוו, יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, ראש מועצה מקומית אפרת וראש מחלקת החוץ במועצת יש"ע עודד רביבי וד"ר ג'ו פריגר יו"ר ארגון National Council of Young Israel, הם הניחו בטון ולבנים לציון סיום בניית השכונה וכמסר לתמיכה בבנייה היהודית ביהודה ושומרון.

"כשמסתכלים מחלונות מלון המלך דוד רואים את עיר הבירה של ירושלים", אמר, "כאן באפרת אתם בבירה של גוש עציון ממנה ניתן לראות את בירתנו ירושלים, את בירת ירדן, את הים התיכון ואת חברון. כאן רואים את הקשר שבין העם היהודי לישראל לאורך ההיסטוריה כולה. כעת הממשל הנוכחי מוביל את ארה"ב להכיר ולחזק את היותם של היהודים בארץ אבותיהם. אני מבקש באמצעותכם להודות לנשיא טראמפ ולהזמין את אנשי הממשל לאפרת , ליהודה ושומרון כדי לראות את המציאות הנפלאה כאן".

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, סיפר כי "לפני יומיים פגשנו את השגריר פרידמן כשנסענו יחד לנחם את משפחת עובדיה באדם. היה זה ביקור ניחומים רשמי ראשון של שגריר ארה"ב אצל משפחה נפגעת טרור ביהודה ושומרון. זה בעינינו מסר בו הממשל האמריקאי אומר בצורה ברורה מי הטוב ומי הרע באזור. הטוב זה עולם הערכים שאנחנו ואתם יחד עם הנשיא טראמפ חולקים. החושך הוא ההסתה ברשות הפלסטינית שמשלמת כל חודש משכורות למחבלים שמביאה ילד בן 17 לקחת סכין ולהרוג". 

עוד הוא אמר כי "אנחנו שבנו לארצנו אחרי אלפיים שנה כדי לחיות כאן. נוכל לחיות גם זה לצד זה. הייתה אמירה בתקופת ממשל אובמה להקפיא את הבניה כאן. אנו רואים שכעת בממשל טראמפ האווירה משתנה. לצערנו עדין יש מגבלות ולא נותנים לבנות אלפי יח"ד. כמו שראית את החיים כאן שמטיבים עם כל האוכלוסיות, אני מבקש שתהיה שליח בשמנו ותעביר מסר לנשיא טראמפ שהפיתוח כאן חשוב למען ילדינו, ולמען האזור כולו".