מקורב לטראמפ: "יהודה ושמרון זה לא שטח כבוש"

בכיר המפלגה הרפובליקנית, מייק האקבי, סייר בשומרון עם מנהל התקשורת לשעבר בבית הלבן וראש המועצה והעביר מסר ברור: "כאשר נמסרה אדמה תמורת שלום – לא היה שלום והמצב רק החמיר. כמו בגוש קטיף"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/18 07:31 יט באב התשעח

מקורב לטראמפ: "יהודה ושמרון זה לא שטח כבוש"
סקרמוצ'י, דגן והאקבי בשומרון, צילום: אבישי בדולח

על רקע גיבוש תכנית השלום האזורית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, תוהים רבים בהתיישבות לגורל בתיהם. שניים, שנחשבים מקורבים לנשיא או לפחות מחזיקים בדעות דומות, הגיעו השבוע לשומרון בניסיון להפיג את החשש.

מייק האקבי, מושל מדינת ארקנסו לשעבר שהתמודד פעמיים על תפקיד מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, ואנתוני סקרמוצ'י ששימש מנהל התקשורת בבית הלבן, סיירו בשומרון לצד ראש המועצה יוסי דגן ולפי דבריהם לתושבים אין כל סיבה לדאגה.

כשהם משקיפים על מישור החוף מעמדת התצפית בברקן אמר האקבי כי "התכנית תהיה טובה כלכלית לכולם. גם כאשר הייתי פה בעבר, ראיתי יהודים וערבים עובדים ביחד זה לצד זה, לא הייתה איבה ויריבות כפי שאנשים מסוימים מנסים לצייר. כשאנשים מתחזקים כלכלית הם מפרנסים את משפחותיהם. יש להם בתים. יש להם בתי ספר טובים, כל מה שאנשים רוצים לעתידם".

דונלד טראמפ

דונלד טראמפצילום: JStone / Shutterstock.com S M L XL Size Guide

בהתייחס ליהודה ושומרון ולאפשרות של עקירת ישובים אמר כי  "זה אבסורד לדבר על יהודה ושומרון כשטח כבוש. הוא תפוס ע"י מי שהם  בעלי השטח מזה מעל ל- 3000 שנה. בזכות אבותיהם הם בעלי הבית. אני מתפלל לאל שלא תהיה עקירת ישובים, מכיוון שזה יהיה המהלך הכי דורסני והרסני שיכול לקרות. בעבר, כאשר נמסרה אדמה תמורת שלום – לא היה שלום והמצב רק החמיר. גוש קטיף זו דוגמא מצוינת למה שקורה כאשר הישראלים נוטשים את המקומות שיש להם זכויות מלאות עליהם. ומוותרים במחשבה שזה יביא שלום".

סקרמוצי'י, שזכור כמי שכיהן כמנהל התקשורת של טראמפ תקופה קצרה מאוד בת 11 ימים בלבד לאחר שהשתלח באוזני עיתונאית בעובדי סגל הבית הלבן ובכל זאת נשאר עמו בקשרי ידידות, ציין כי הוא "חושב שתהיה מחויבות מהנשיא והממשל הנוכחי – להפוך את המקום הזה למקום של דו קיום ומקום שבו אנשים יחושו ביטחון. בסופו של דבר – זה מה שאנחנו רוצים עבור משפחותינו. הייתי שליח נאמן לתושבי האזור הזה ואני מקווה להמשיך להיות כזה לעוד שנים ארוכות".

בנושא הקפאה לכאורה של הבניה באזור אמר: "אני לא חושב שזה נמצא על השולחן בכלל. בסופו של יום, יש הנהגה עם הגיון בריא ששבה לוושינגטון. מנהיגות פרקטית, שמאמינה בצמיחה. 

דגן והאורחים מארה"ב

דגן והאורחים מארה"בצילום: אבישי בדולח

ג'ו פרייגר מנהיג יהודי מוביל בפוליטיקה האמריקאית שארגן את המפגש סיכם: "אלו הם חברים נהדרים של ישראל ושל היהודים. הם פינו מזמנם, ועזבו את משפחותיהם, כדי לבוא הנה, ולהביע תמיכה בישראל ולהראות סולידריות עם יהודה ושומרון".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה לשניים והסביר את הרעין שמאחורי הבאתם לאזור, "אנחנו לא מחכים בשקט לראות על המסך, תכניות שפוגעות בביטחון מדינת ישראל, שפוגעות בהתיישבות ובערש ההיסטוריה של עם ישראל במרכז הארץ ביהודה ושומרון. אנחנו פועלים בצורה אקטיבית.

"יחד עם ידידנו ג'ו פרייגר, מאירחנו אנשים שהם בעלי עמדת השפעה בכירה סביב הממשל החדש בארה"ב, חלקם נוצרים אוהבי ישראל, חלקם יהודים והאנשים הללו שמגיעים לשומרון ורואים מכאן כמה תל אביב קרובה, הם לא מאמינים".

לדבריו, "כשרואים את הדו-קיום שיש במפעלים, רואים את המציאות על הקרקע ופוגשים בתושבים הם מתחייבים לעזור. תפקידנו לא רק לבנות בשטח אלא גם למנוע את הלחצים על ממשלת ישראל, ולייצר הבנה בינלאומית שההתיישבות ביהודה ושומרון היא הדבר החשוב ביותר למדינת ישראל ועל כן גם הדבר החשוב ביותר לממשל האמריקני בארה"ב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן