המועמד לראשות עיריית י-ם אבי סלמן: "מוכרים לנו את העיר"

אבי סלמן המועמד לראשות עיריית ירושלים מודאג מכך שהצעירים בבירה עוזבים את העיר ומכך שהרוב היהודי בירושלים נפגע. "יש כאן פחד אמתי שבבירת הנצח של העם היהודי לא יהיה רוב יהודי. זה דבר בלתי נתפס"

חדשות כיפה גלעד כהן 29/10/18 16:16 כ בחשון התשעט

המועמד לראשות עיריית י-ם אבי סלמן: "מוכרים לנו את העיר"
המועמד לראשות העיר, עו"ד אבי סלמן, צילום: אילן אמויאל

אבי סלמן (38), נולד וגדל בשכונת ארמון הנציב בירושלים, למד בתיכון סליגסברג ואת כל חייו העביר בירושלים. סלמן השתחרר בדרגת סרן מצה"ל, הוא בעל תואר ראשון בפוליטיקה וממשל מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ובעל תואר ראשון במשפטים מטעם הקריה האקדמית אונו. סלמן שימש כעורך דין בעיריית ירושלים בשלוש שנים האחרונות והחליט לצאת למסע לראשות העיר בגלל עתידם הלא בהיר של הצעירים בבירה ומהחשש שבירושלים בעוד כמה שנים, לא יהיה רוב יהודי.

מתרגש לקראת מחר?

בעיקר שמח. אנחנו עובדים קשה וסך הכל יש הרגשה טובה. הייתי הראשון שהתחיל את מערכת הבחירות בירושלים ואני נהנה מכל רגע בדרך.

מה גרם לך לצאת למסע הזה לראשות העיר?

אחרי שניר ברקת החליט ללכת לליכוד, ראיתי שיש וואקום מנהיגותי בעיר והמצב בירושלים מדאיג מאוד. הרוב היהודי הולך ומצטמצם ועומד היום על 60 אחוז. אם המגמה הזאת תימשך לא יהיה לנו רוב בירושלים. יש כאן פחד אמתי שבבירת הנצח של העם היהודי לא יהיה רוב יהודי. זה דבר בלתי נתפס.

מה החזון שלך?

הלכתי וחקרתי את השאלה מדוע הצעירים עוזבים את העיר ומצאתי שהסיבה העיקרית היא הדיור. אחרי שראיתי שזאת הסיבה, גיבשתי חזון. החזון הוא לבנות ולייצר דיור לצעירים בירושלים. אני רוצה לבנות 100 אלף דירות לצעירים בעיקר על שטחי עירייה, ששם ראש העיר יכול לשלוט על מחירי הדיור. זה ייצר גם ירידה במחירי הדיור בעיר. הדירות יהיו לשכירות לטווח ארוך. כל הזוגות הצעירים נמצאים בבעיה מבחינת הדיור. או שהם גרים בשכירות גבוהה מאוד, או שהם גרים במרתף או במחסן, או בבית של ההורים שלהם. צריך לדאוג לזוגות הצעירים.

כל המועמדים מדברים על דיור, במה הדברים שאתה אומר שונים?

כל המתמודדים שמדברים על דיור היום זה בגלל שאני העליתי את זה על סדר היום. אחרי שהם הבינו שיש כאן עניין לציבור הם רכבו על הגל של המצוקה האדירה הזאת. ההבדל הוא שהמתמודדים האחרים העבירו לפני שלושה חודשים בוועדת תכנון ובנייה ובמועצת העיר תכנית, כדי לחסום את התכנית שלי. הם עשו את זה רק בגלל שהם מונעים על ידי בעלי אינטרסים שמטרתם לשלוט בוועדה לתכנון ובנייה. ירושלים היא מכרה נדל"ן, כולם מבינים את זה וזה מה שמעניין אותם. מוכרים לנו את ירושלים.

יש כאלה שלא תופסים אותך ברצינות. איך אתה רואה את הדברים?

השמאל יודע שזה המלחמה האחרונה שלו על ירושלים. לכן התקשורת השמאלנית מתגייסת כדי להמליך את עופר ברקוביץ' לראשות העיר. כולם רוצים "לאתרג" את ברקוביץ'. הסקרים מראים לתושבים תמונה שקרית. בשטח הדברים נראים אחרת. לתקשורת יש עניין להראות כאילו אני לא קיים כי אני פוגע בברקוביץ'. אבל השטח לא טיפש והציבור לא מטומטם.

אתה מאמין שבסופו של יום תשב על כסא ראש העיר?

בגלל שמכוני הסקרים תלויים בבעלי ההון ובכלי התקשורת ויש להם אג'נדה, אני הבאתי מומחה מבלגיה שעשה סקר עומק. בסקר הוא בדק ודגם 1,200 איש לפי אזורים גיאוגרפים בעיר. על פי הסקר הזה יש לי תמיכה חוצת מגזרים ואני הולך לנצח כבר בסיבוב הראשון.