המועמד החרדי על הקמפיין נגד החרדים: "מסית ומפלג"

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, תקף את קמפיין הבית היהודי בעיר אך שיבח את השר בנט , "על הגינוי המהיר של הקמפיין המכוער, שאינו מאפיין ומשקף את דרכה של הציונות הדתית". התעוררות: "קמפיין על גבול האנטישמיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/08/18 11:17 כה באב התשעח

המועמד החרדי על הקמפיין נגד החרדים: "מסית ומפלג"
יוסי דייטש, צילום: פלאש 90

סגן ראש עיריית ירושלים והמועמד לראשות העיר מטעם הציבור החרדי, יוסי דייטש, הגיב לקמפיין של חגית משה והבית היהודי בעיר נגד החרדים וכינה אותו "מסית ומפלג".

"הלב נחמץ וכואב לראות הבוקר את הקמפיין המסית והמפלג של מפלגת הבית היהודי כלפי הציבור החרדי" אמר על הפרסום בו נראו אלקין, ליאון וברקוביץ' כשהם עם פאות ומגבעת תחת הכיתוב "הבית היהודי יבלום את השפעת החרדים".

לצד זה, הוא שיבח את התנערותו של יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, "על הגינוי המהיר של הקמפיין המכוער. אנו יודעים כי הקמפיין אינו מאפיין ומשקף את דרכה של הציונות הדתית בעיר ונמשיך בשיתוף הפעולה הטוב והפורה שהיה לנו עם נציגיה לאורך השנים".

 לסיום הוסיף כי "בפתח ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, אני קורא לכל המתמודדים ולכל המפלגות: אנא, שמרו על לשון נקיה וקמפיין מכבד כלפי כל אדם וכל מגזר".

קמפיין חרדים של הבית היהודי

קמפיין חרדים של הבית היהודיצילום: יח"צ חגית משה

מתנועת התעוררות נמסר כי "קמפיין סיעת הבית היהודי מעורר שאט נפש ותחושה קשה, על גבול האנטישמיות. גם בדיון הציבורי יש לשמור על התנהלות אחראית ולהימנע מביזוי אוכלוסיות שלמות".

לדבריהם, "אירוני שסיעת הבית-היהודי שחתומה על העברת מוסדות חינוך ממ"ד לחינוך החרדי תחת הסכם השכונות הכושל שפגע בירושלים היא שיוצאת בקמפיין נגד התחרדות".

לסיום נמסר הודעה כי "רק התעוררות ועופר ברקוביץ ינהיגו ירושלים מאוחדת ומאחדת, שבה ציבור אחד לא דורך על רגליו של ציבור אחר. זו הדרך להנהיג את ירושלים. כי אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא פשוט לא תהיה".

משה ליאון מסר בתגובה: "הסתייגותו של בנט כיו"ר הבית היהודי אומרת הכל ואני מברך אותו על כך.
כאיש הציונות הדתית אני יודע שהציבור הציוני דתי אינו משקף את הקמפיין המשסע והמפלג הזה שראינו הבוקר. יצירת קריקטורות בדמויות יהודים מחזירה אותנו לימים אפלים - זה דבר שלא יכול לקרות בשום מקום או קמפיין במדינת ישראל כולה ועל אחת כמה וכמה בירושלים. כראש עיריית ירושלים הבא, אני חורט על דגלי בדיוק ההפך - איחוד. איחוד והרמוניה בין תושבי ירושלים הוא גורם קריטי להצלחתה של העיר - וזוהי משימתנו העליונה. אני קורא מפה לכלל המועמדים לנהוג בכבוד האחד כלפי השני וכלפי הציבורים השונים, ולשמור על מערכת בחירות נקייה. לכל בחירות יש מוצאי בחירות"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן