"המגן הצפוני" היום השני: המנהרה שנחשפה נחפרה במפעל אזרחי שהוסב לעמדה צבאית

בצה"ל ממשיכים את מבצע חיסול מנהרות חיזבאללה וחושפים כיצד עבר מפעל לייצור בלוקים הסבה לאזור צבאי שממנו נחפרה מנהרה שחדרה לשטח ישראל. צפו בתמונות מהשטח

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/18 07:46 כז בכסלו התשעט

"המגן הצפוני" היום השני: המנהרה שנחשפה נחפרה במפעל אזרחי שהוסב לעמדה צבאית
כוחות צה"ל בגבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

מבצע "מגן צפוני", לחיסול מנהרות הטרור שחבר ארגון חיזבאללה, נכנס היום (רביעי) ליומו השני. במרכז מאמצי תחילת המבצע עמד נטרול מנהרה שחדרה לשטח ישראל, אשר הייתה לראשונה שנחשפה.

כוחות הנדסה, ולצדם כוחות נוספים, עוסקים מאז אתמול בבוקר בניסיונות איתור מערכת המנהרות שבנה חיזבאללה בשנים האחרונות, שחצו את גבולה הצפוני של ישראל.

עובדים גם בלילה. לוחמי צה"ל בגבול לבנון

עובדים גם בלילה. לוחמי צה"ל בגבול לבנוןצילום: דובר צה"ל

בצה"ל ציינו כי המנהרה הראשונה שנחשפה, במרחב דרום כפר כילא שבלבנון, נחפרה במפעל לייצור בלוקים שעשה הסבה בהלך השנים לאתר צבאי שהופעל על ידי חיזבאללה. 

אמש, בהצהרה מיוחדת לתקשורת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי התנהלות ארגון הטרור, שבראשו עומד חסן נסראללה, העיד כי מחבלי הרגון תכננו "לכבוש חלקים מהגליל". הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הוסיף כי המבצע אושר בקבינט כבר ב-7.11, מספר ימים לפני סבב הלחימה האחרון מול חמאס ברצועת עזה.

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד צפון בהערכת מצב

הרמטכ"ל ומפקד פיקוד צפון בהערכת מצבצילום: דובר צה"ל

בתוך כך, תקף הבוקר השר ישראל כץ מהליכוד, בראיון ל'כאן רשת ב', את אביגדור ליברמן ואמר כי על רקע המבצע של צה"ל התפטרותו של האחרון מתפקיד שר הביטחון לימדה על חוסר אחריות.

"היום ברור לכולם", טען, "שההתפטרות שלו הייתה חסרת אחריות, ונבעה משיקולים פוליטיים שלא צלחו בידו. אני שואל לאיזה ליברמן להתייחס, לזה שקרא למוטט את החמאס ופעל לגייס עבורם כספים ולא הביא הצעה אחת רצינית להפיל את הארגון?".

בישראלביתנו הגיבו לדברים ואמרו כי הם "מציעים לשר התחבורה, במקום לחשוף פרטים מדיוני הקבינט בשידור ישיר, להתמקד בפתרון בעיית הפקקים בדרכים, בהרחבת כביש 90 ובתפקודה של רכבת ישראל".

תהליך הפיכת המפעל לעמדה צבאית

תהליך הפיכת המפעל לעמדה צבאיתצילום: דובר צה"ל

הכלים שבאמצעותם חושפים את המנהרות

הכלים שבאמצעותם חושפים את המנהרותצילום: דובר צה"ל

העבודות בגבול לבנון

העבודות בגבול לבנוןצילום: דובר צה"ל

האלוף סטריק בשטח

האלוף סטריק בשטחצילום: דובר צה"ל

מתווה המנהרה שחדרה לישראל

מתווה המנהרה שחדרה לישראלצילום: דובר צה"ל

הכוחות בשטח

הכוחות בשטחצילום: דובר צה"ל